غربی ها به دنبال انحراف مذاکرات هستند

رضا تقی پور ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز  ضمن اشاره به سالگرد شهادت و ترور حاج قاسم سلیمانی و یارانشان به لزوم افزایش قدرت موشکی دفاعی و نفوذ منطقه‌ای ایران اشاره کرد و گفت: ترور شهید قاسم سلیمانی نشانه عجز دشمن بود و می دانیم که ترور در همه فرهنگ ها و ادبیات تمام کشورها یک عمل زشت و محکوم شده است.

 

وی افزود: زمانی که یک کشور مانند آمریکا به چنین عمل زشتی تن می دهد بدان معناست که از توانایی مقاومت در منطقه عاجز شده است. از طرف دیگر این حذف فیزیکی نه تنها باعث نشد که یاد شهید قاسم سلیمانی و عظمت شخصیت او از یاد ملت ها برود، بلکه تبدیل به یک الگو و اسوه و مکتب سلیمانی برای تمام منطقه درس آموز شد که نشان دهنده قدرت و عظمت شخصیتی شهید بزرگوار است.

 

غربی ها به دنبال انحراف مذاکرات هستند

*ترور؛ نقش مهم و راهبردی حاج قاسم را بیش از پیش مشخص کرد

تقی‌پور اظهارکرد: زمانی که این مسائل را کنار هم قرار می دهیم نشان می دهد که نقش او برای کشور و منطقه راهبردی چقدر راهبردی بوده است. همانطور هم که دیدیم در تشیع پیکر این شهید بزرگوار مردم سنگ تمام گذاشتند و یکی از با شکوه ترین تشیع های بعد از انقلاب بود و این مسیر قطعا در جوانان و نو جوانان ما و کشورهای منطقه ادامه دار خواهد بود.

نماینده مردم تهران درمجلس با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای و تاکید آمریکا برای محدودسازی قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران، ادامه داد: مقاومت نقطه قدرت انقلاب اسلامی است و کشور ما همواره یاور مظلومان بوده و هست و از کشورهای منطقه حمایت خواهد کرد. این یک ارزش والای اسلامی و انسانی است. زمانی هم که صحبت از مذاکرات عزتمندانه و بر حفظ عزت و رعایت مصلحت تاکید می شود بدین معنی است که مذاکره کنندگان باید از این ارزش ها پاسداری کنند و فکر می کنم مسیری که پیش گرفته اند مناسب است.

تقی‌پور اظهارکرد: طرف مقابل با ذهنیت گذشته خود قصد در انحراف مسیر مذاکره دارد و می خواهد خط قرمزهای ما را جابه جا کند. اما علائم و آثاری که در جهان مشاهده می شود و بازتاب رفتارهای غربی ها نشان دهنده این است که تیم مذاکره کننده به تمام این مسائل توجه دارد و اصرار دارند تا خط قرمزها رعایت شود و حتما این اتفاق خواهد افتاد.

او درانتها می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران این بار از مواضع به حق خود کوتاه نمی‌آید و طرف‌های غربی موظف و مجبور هستند که برای احیای برجام، تعهداتشان را بپذیرند و تمام تحریم‌ها را لغو کنند.