پشت پرده افزایش قیمت خودرو

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکار نیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه نقشی در نابه سامانی‌های بازار خودرو دارد بیان داشت: دولت باید دست خودش را از دست خودروساز جدا و خودروسازان را رها کند.

 

وی تاکید کرد: دولت باید یک بازار رقابتی در خودروسازی ایجاد کند.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید ده‌ها خودروساز در کشور داشته باشیم، تصریح کرد: ما نباید تنها دو خودروساز در داخل کشور داشته باشیم و علت اینکه این دو خودروساز میدان داری می کنند ،حضور غلط دولت در خودروسازی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خواهش می کنیم که دولت دست خودش را از دست خودروسازان جدا کند و دست از سر خودروسازان بردارد تا خودروسازی در کشور سامان بگیرد.

سیاهکلی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت پیرو نابه سامانی در بازار خودرو، اظهار داشت: این طرح در مسیر خود قرار دارد و امیدواریم هیئت رئیسه مجلس این طرح را به زودی اعلام وصول کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر صمت در پی نابسامانی بازار خودرو از دستور کار ما خارج نشده است، بیان داشت: ما یک شرط را  پیرو طرح استیضاح وزیر صمت مطرح کردیم و آن این بوده است که قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم قیمت خودرو به غلط افزایش پیدا کرده و باید قیمت به سابق بر این بازگردد و نهایتاً یک تیم کارشناسی  بنشیند و درباره کیفیت، تولید، توزیع و قیمت خودرو بررسی لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشکلات در بحث خودرو تنها به قیمت خودرو منتهی نمی‌شود و این مهم یک زنجیره وابسته به هم است.

پشت پرده افزایش قیمت خودرو

سیاهکلی با بیان اینکه وزیر صمت در زمینه قیمت خودرو اشتباه کرده و به تنهایی در این بخش تصمیم گرفته است بیان داشت: متاسفانه این تصمیم خود وزیر هم نبوده و  تصمیم خودروساز بوده که بر وزیر صمت تحمیل شده است، همانطور که در این چهل سال خودروسازان نظر خود را بر دولت ها تحمیل کرده اند.

وی تاکید کرد:  نه‌ تنها در پی تصمیمات اشتباه مسئولین ازحاشیه بازار کاسته نمی شود بلکه در آینده حاشیه قیمت خودرو بیشتر خواهد شد‌.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همین حالا حواله خودرو ها در بازار به قیمت بالایی به فروش می رسد لذا صحبت ما با آقای وزیر صمت این است که اشتباه که دیگران کرده‌اند را وی مرتکب نشود و شرایط فعلی را اصلاح کند.