کاخ سفید بجای افزایش فشار بر مذاکره کنندگان برجامی به دنبال راهکار برای رفع تحریم‌ها باشد

اصغر سلیمی در خصوص برخی اظهارنظرهای کشورهای غربی مبنی بر وجود ضرب الاجل برای پرداختن به برجام ، گفت: بدون شک جمهوری اسلامی نیز خواهان فرسایشی شدن روند مذاکرات برجامی نیست اما غربی ها نمی توانند فوریت برای روند گفتگوها تعیین کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای حاضر در برجام طی چند سال گذشته نسبت به اجرای تعهداتشان بی تفاوت بوده اند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از صبر استراتژیک اقدام به اجرای تعهداتش در مقابل بدعهدی های مکرر غربی ها کرد.

وی ادامه داد: اکنون دیگر زمان آن نیست که غربی ها بخواهند نسبت به اجرای تعهداتشان وقت کشی کنند و در مقابل با استفاده از حربه های رسانه ای درصدد افزایش فشار بر مذاکره کنندگان ایرانی باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تمامی تحریم هایی که از سوی آمریکایی ها به طور یکجانبه اعمال شده باید به فوریت و به صورت یکجا رفع شود، افزود: آمریکایی ها در برجام به افکار عمومی دنیا نشان دادند که قابل اعتماد نیستند از این رو نمی توانند بگویند که در مقابل اجرای تعهدات کشورمان حاضر به برداشتن گام به گام محدودیت ها می شوند.

سلیمی

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد اکنون باب گفتگوهای برجامی برای کشورهای غربی باز بوده از این رو بهتر است در مسیر تعیین شده از سوی کاخ سفید قرار نگیرند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند.