حذف ارز ترجیحی برگ برنده دولت در بودجه ۱۴۰۱ است

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شوری اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، محمد حسین حسین زاده بحرینی‌ در موافقت با کلیات لایحه گفت: اگر قرار باشد فرمایش رهبر معظم انقلاب به دست این دولت و این مجلس عملیاتی شود، باید قدم‌هایی برداشت که این قدم‌ها  آثاری دارد که باید آن آثار را مدیریت کرد و حذف ارز ترجیحی یکی از آن تصمیمات مهم و اساسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاحات قواعد بازنشستگی کشور نیز از جمله تصمیمات کلیدی و مهم است. مدیریت هزینه‌های جاری دولت هم از جمله کارهای کلیدی است و دولت گذشته معمولا پای کار نبود و آقای رییسی صادقانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این موضوع را لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: اگر در مجلس کلیات را رد کنیم، به این اصلاحات اساسی مهم پاسخ منفی داده‌ایم. اما اگر کلیات را بپذیرم که پیشنهاد من پذیرش کلیات است. البته پذیرش کلیات لایحه به معنای هرآنچه در لایحه آمده نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: به عنوان مثال اگر قرار باشد ارز ترجیحی حذف شود، لازمه حذف ارز ترجیحی این است که کار بسیار خوبی که ۳ ماه است دولت و بانک مرکزی شروع کرده ولی هنوز رونمایی نشده، عملیاتی شود.

حذف ارز ترجیحی برگ برنده دولت در بودجه ۱۴۰۱ است

بحرینی ادامه داد: در این صورت ما می‌توانیم ارز ترجیحی را حذف کرده و آرامش را به مردم هدیه کنیم. مردم باید مطمئن شوند که این تصمیم دولت و مجلس به معنای گران شده اقلام اساسی و ضروری آنها نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر دولت سیزدهم این کار را انجام دهد، این موضوع برگ برنده دولت است و باعث افتخار مجلس و نظام خواهد شد که کار به این مهمی یعنی حذف ارز ترجیحی را انجام داده ولی مردم آسیب نبینند.