امیرعبداللهیان به مسقط سفر کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمانی تهران را به مقصد مسقط ترک کرد. 

محور اصلی گفت‌وگوها در این سفر،  بررسی راه‌های گسترش مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی‌، اقتصادی و فرهنگی و همچنین رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر هیأتی سیاسی از وزارت امور خارجه همراهی می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۲ دی ماه با  «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو‌ وزیر خارجه در این گفت‌وگو بر استمرار رایزنی‌ها در مورد موضوعات مختلف دوجانبه و بین‌المللی تأکید کردند. 

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن ابلاغ سلام آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری به سلطان عمان، در مورد مسائل مختلف مرتبط با روابط دو کشور و همچنین حل بحران های منطقه ای بر اساس گفتگو بین کشورهای منطقه رایزنی کرده و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر فرصت سفر به مسقط فراهم شود.   

وزیر خارجه عمان نیز در این تماس تلفنی ضمن تمجید از روابط مثبت دو کشور، اعلام کرد: سلطنت عمان همواره در زمینه حل و فصل بحران های مختلف معتقد به گفت‌وگو و مذاکره است و در مسیر صلح گام برمی‌دارد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۲ آذر ماه نیز با «بدر بن حمد بوسعیدی» همتای عمانی خود تلفنی گفت‌وگو کرده بود. حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن اشاره به روابط مثبت دو کشور و اراده طرفین برای استمرار و گسترش و تحکیم مناسبات دوجانبه و‌همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، سلام رئیس جمهور کشورمان به سلطان عمان را ابلاغ کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۷ مهر ماه نیز با همتای عمانی خود تلفنی گفت‌وگو کرده بود. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به ضرورت افزایش همکاری در همه بخش‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده عملیاتی کردن توافق‌ها و پروژه‌ها و طرح‌های قبلی مورد توافق فیمابین است.

امیرعبداللهیان به مسقط سفر کرد

گفتنی است اواسط مهر ماه سال جاری نیز علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه به مسقط سفر و با مقامات عمانی از جمله وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد. باقری در این دیدار با تاکید بر سیاست دولت جدید مبنی بر تعامل بیشتر با همسایگان، روابط با عمان را روابطی دوستانه و نمونه خواند. وزیر خارجه عمان هم روابط دو کشور همسایه را بر پایه اعتماد خواند و جمهوری اسلامی ایران را کشوری محوری در منطقه توصیف کرد.