پاسخ سردار سلامی به هشدار جیک سالیوان

سردار سلامی ، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با شبکه المیادین به اظهارات روز گذشته جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پاسخ داد.

به گزارش شبکه المیادین، سردار سلامی در این مصاحبه گفت: جایگاه آمریکایی‌ها داخل سرزمین خودشان است و نه منطقه ما. ما طبق دستورات کاخ سفید عمل نمی‌کنیم.

او در ادامه تصریح کرد: تصور می‌کنم آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ماندن آن‌ها در منطقه تنها منجر به خسارات بیشتر خواهد شد.

پاسخ سردار سلامی به هشدار جیک سالیوان

گفتنی است کاخ سفید دیروز در واکنش به تحریم‌های جدید از سوی ایران علیه افراد مرتبط با ترور سردار سلیمانی مدعی شد که هرگونه حمله به مقام‌های آمریکایی با عواقب تندی همراه خواهد بود.

جیک سالیوان در بیانیه خود مدعی شده بود این اقدام ایران همزمان با تداوم حمله گروه‌های نیابتی‌اش به سربازان آمریکایی حاضر در خاورمیانه و تهدید مقامات ایران مبنی بر انجام عملیات در داخل خاک آمریکا و سایر نقاط جهان است.

دو روز پیش وزارت خارجه کشورمان در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» ۵۱ نفر از عوامل شهادت سردار سلیمانی را در فهرست تحریم‌های ایران قرار داد.

وزارت امور خارجه اعلام کرده بود در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، علاوه بر تحریم مقامات ارشد دولت قبلی آمریکا، اشخاص دیگری را به دلیل ایفای نقش در جنایت تروریستی علیه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان و ترویج تروریسم و نقض حقوق بنیادین بشر، تحت تحریم قرار داده است.