راستی آزمایی رفع تحریم‌ها اقدامی در برابر بدعهدی‌های متعدد غرب است

حسن همتی در خصوص اظهارات وزیر خارجه فرانسه نسبت به روند دور هشتم مذاکرات برجامی ، گفت: مذاکره به نوعی مبارزه است از این رو طرف های گفتگو با برنامه ریزی تلاش می کنند امتیازهای بیشتری را بدست بیاورند و فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه این کشورها انتظار دارند با توجه به روند گذشته امتیازات بیشتری مانند مسائل موشکی و غیره از ایران کسب کنند و این مهم در حالیست که دولت جدید و مجلس یازدهم اجازه چنین موضوعی را نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه حدود 1500 مورد تحریم با خروج یکجانبه ترامپ از برجام علیه کشورمان اعمال شده که همگی آنها باید لغو شود، ادامه داد: در این میان راستی آزمایی تحقق این امر نیز از دیگر شروط کشورمان در روند مذاکرات است زیرا غربی ها تاکنون بدعهدی های متعددی انجام داده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه اروپایی ها از خودشان اراده و استقلال لازم را ندارند از این رو باید تضامین محکمی ارائه دهند، افزود: بر همین اساس مشاهده می شود که فرانسوی ها همانند گذشته اظهارات درستی را نسبت به روند گفتگو ها مطرح نمی کنند که نشان از بدعهدی های گذشته است.

حسن همتی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع تصمیم گیرنده اصلی ایالات متحده است لذا مسئولان وزارت خارجه این کشور نیز صحبت هایی شبیه اظهارات ضدبرجامی فرانسوی ها را مطرح کردند که اشاره به نکات یاد شده دارد.