افزایش منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده

 حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال 1401 نسبت به سال جاری 40 درصد و نسبت به سال قبل 111 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 470 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از هدف‌مندی یارانه‌ها در سال 1401 است، افزود: از این میان حدود 30 هزار میلیارد تومان برای مالیات بر ارزش افزوده به حساب خزانه واریز می‌شود و حدود 70 هزار میلیارد تومان نیز صرف هزینه‌های بخش انرژی می‌شود.

رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: همچنین در بودجه سال آینده 73 هزار میلیارد تومان از این بخش برای پرداخت یارانه نقدی در نظر گرفته شده و 106 هزار میلیارد تومان نیز سهم خرید گندم و داروست و 66 هزار میلیارد تومان نیز برای نهاده‌های دامی در نظر گرفته شده است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: سایر منابع درآمدی این بخش نیز در اختیار نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی به منظور هزینه برای اقشار ضعیف جامعه قرار می‌گیرد.

افزایش منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده

وی افزود: ما در کمیته هدف‌مندی یارانه‌ها به دنبال افزایش منابع در این بخش هستیم و در مرحله دوم جزئیات تخصیص و نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات در دستورکار ماست. با این توضیح که تقسیم‌بندی و تخصیص اعتباری که پیش از این بوده سر جای خود است و نحوه تخصیص به شکل جدید همچون کارت اعتباری خرید و امثال آن جزو مواردی است که در دستورکار قرار دارد.