جزییاتی از طرح ارائه بنزین بر اساس کد ملی

حسین حسین‌زاده در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به طرح ارائه بنزین بر اساس کارت ملی بیان داشت: این طرح براساس توجه به عدالت اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه طرح جدید  بنزین،طرح خوبی است، بیان داشت: البته این طرح یکسری آسیب‌هایی را در حوزه اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتما این طرح نباید حوزه معیشتی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.  

رئیس «کمیته نفت» کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: این طرح در حوزه اجرا به یکسری زیر ساخت‌ها نیاز دارد و حتما باید سامانه‌ای در این بخش ایجاد شود که دلالی در این بخش شکل نگیرد و نهایتا یک قیمت دومی در این بخش ساخته نشود که این امر می‌تواند آسیب رسان باشد.

رئیس «کمیته نفت» کمیسیون انرژی اظهارداشت: نکته بعدی این است که به واقع ۴ الی ۵ میلیون از خانوار‌های ما فاقد خودرو هستند و یا اینکه ۴ میلیون از خانوارهای ما بیش از ۲ خودرو دارند و ۶۰ درصد از یارانه انرژی را هم همین افراد استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: البته باید یکسری پیوست‌هایی هم در این خصوص رعایت شود لذا در حال حاضر  خودروی ما میانگین ۷ الی ۸ لیتر بنزین دریافت می‌کند که میانگین مصرف در دنیا ۴ لیتر است و خودروساز هم باید کیفیت خودرو  را در این بخش ارتقا دهد.

جزییاتی از طرح ارائه بنزین بر اساس کد ملی

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین ساختمان‌های احداث شده و صنایع ما هم باید در قالب جلوگیری از اتلاف انرژی کار کنند، تا این ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی که در سال هزینه می‌شود اصلاح شود و انشالله مردم هم در این بخش آسیب جدی نبینند.