بوریس جانسون در گرداب رسوایی و کاهش محبوبیت

 روزنامه گاردین با استناد به نظرسنجی امروز شرکت افکارسنجی اوپیوم نوشت: نتایج این نظرسنجی از کاهش محبوبیت شدید  بوریس جانسون  همچنین غرق شدن حزب محافظه‌کار حکایت دارد. بر اساس این نظرسنجی اکثریت افراد وابسته به گروه های سیاسی مختلف یا از اقشار مختلف جمعیت شناختی معتقدند جانسون و همکارانش قوانین را زیرپا گذاشته‌ و در مورد آن دروغ گفته‌اند و جانسون باید استعفا دهد.  

رسوایی برگزاری مهمانی و شرکت جانسون در ایام قرنطینه ماه مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) و زمانی که کل کشور در قرنطینه کلی به سر می‌برد حتی باعث شده حمایت طرفداران پروپاقرص حزب محافظه کار نیز کاهش یابد.

این رای دهندگان از مدت ها قبل احساس می کردند یک طبقه سیاسی به نگرانی های آنها بی توجه است و بر اساس خواسته یا قوانین خود زندگی می کند. با افشای خبر شرکت جانسون در مهمانی و نقض قوانین قرنطینه وی از مهم ترین دارایی حزب به بزرگ ترین نقطه ضعف حزب تبدیل شده است.

بر اساس این نظرسنجی که ۱۲ تا ۱۷ ژانویه (۲۲ دی تا ۲۴ دی) و با پرسش از یکهزار و ۲۷۱ نفر انجام شده است، محبوبیت حزب کارگر ۴۱ درصد و محافظه کار ۳۱ درصد است و محبوبیت جانسون نیز به محبوبیت ترزا می، نخست وزیر پیشین انگلیس (۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹) در زمان پایین ترین حد محبوبیت وی رسیده است.  

همچنین بر اساس نظرسنجی دیگری از همین موسسه که ۱۲ تا ۱۴ ژانویه انجام شده است، ۶۴ درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی از عملکرد جانسون ناراضی و ۲۲ درصد راضی بودن اند که نسبت به نظرسنجی قبلی کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.

بوریس جانسون در گرداب رسوایی و کاهش محبوبیت

بوریس جانسون چهارشنبه گذشته (۲۲ دی) با حضور در پارلمان پذیرفت که در ایام قرنطینه سرتاسری کشور ماه مه ۲۰۲۰ ( اردیبهشت ۱۳۹۹)‌ در یک مهمانی با حضور اعضای دفترش و کارکنان دولت شرکت کرده است ولی از نظر او یک رویداد کاری بوده است، در حالیکه در همان زمان خارج شدن از خانه بدون دلیلی منطقی مانند خرید روزانه ضروریات یا مراجعه به مراکز درمانی به معنای توهین و تجاوز به حقوق مردم تلقی و از سوی دولت تبلیغ می‌شد.