کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه؛  نقطه قوت بودجه 1401

سیدمحسن دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به شرایط بودجه سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: بودجه سال ۱۴۰۱ از نظر ما چندین نقطه قوت دارد و واقعاً این بودجه قابل تقدیر است.

وی افزود: مهمترین نقطه قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ این است که کسری تراز عملیاتی بودجه کاهش پیدا کرده است و این مسئله اتفاق بسیار بسیار مطلوب و مهمی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نکته دوم این است که در این بودجه سهم مالیات از کل بودجه افزایش پیدا کرده است و این موضوع هم اتفاق خوب و مهمی است و باید در این زمینه از دولت تشکر کرد.

نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه همواره ما می‌گوییم که کشور باید به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند، اظهار داشت: از این رو یکی از راه‌های پیشرفت در کشور این است که به درآمد‌های مالیاتی توجه شود چرا که بخش عمده‌ای از منابع عمومی در کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته، از طریق مالیات تأمین شود و این اتفاق خوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ است.

وی  در ادامه با اشاره به برخی اشکالات بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: شاید یکی از مهم‌ترین اشکالات بودجه سال ۱۴۰۱ کم توجهی به موضوع تولید و صنعت است که در صدد آن هستیم این موارد را در بودجه اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: واقعاً به موضوع تولید و صنعت در بودجه سال ۱۴۰۱ کم توجه‌ای شده است و باید حتماً این اشکال در بودجه سال جاری برطرف شود.

کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه؛ نقطه قوت بودجه 1401

نائب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: البته باید حواسمان به این باشد که سقف بودجه سال ۱۴۰۱ را افزایش ندهیم تا هزینه‌های کشور ارتقا پیدا نکند، اما در عین حال توجه به حوزه تولید و صنعت مد نظر است که ما باید در مجلس آن را رقم بزنیم.