طرح مجلس برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها

سیدجواد حسینی‌کیا ، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص تصویب کلیات طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانجات در مجلس بیان کرد: نگاهی که در این طرح وجود دارد این است که چرخ تولید متوقف نشود، البته این بدان معنا نیست که ما بگوییم که دستگاه قضا با متخلف برخورد نکند بلکه می گوییم آن چرخه تولید متوقف نشود و به فعالیت خود ادامه بدهد و سرجای خود با متخلف هم برخورد قانونی شود و کیفرهای جایگزینی برای افرادی که تولید کننده هستند جایگزین شود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال یک تولید کننده ای جرمی را مرتکب شده است و می شود او را الزام کنیم که در یک منطقه محروم یک واحد تولیدی دایر کند به جای اینکه 4 یا 5 ماه به زندان برود.

حسینی کیا گفت: موضوعی که در این طرح دیده شده این است که خط تولید متوقف نشود، کارگران بیکار نشوند و به جرائم متخلف هم در عین حال رسیدگی شود که البته برخی جرایم امنیتی و مواد مخدر و.. از این دایره مستثنی هستند.

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس تاکید می‌کند که به نظر میرسد شاه بیت و اساس طرح کار خوبی است و شاید ایرادات جزئی به آن گرفته شده که ما در کمیسیون صنایع مجددا در حال برسی آن ها هستیم تا بتوانیم زوایای مختلف حقوق عامه و حقوق مردم را در آن رعایت کنسم و شرایطی به وجود  بیاید تا فردی که می خواهد به عرصه تولید ورود کند یک اطمینان خاطری داشته باشد که این چرخه تولیدی متوقف نخواهد شد.

*انتقال یک واحد تولیدی به فرد دیگر درصورت تخلف، جلوی تعطیل شدن آن را می‌گیرد

او یادآورشد: در این طرح حتی این موضوع دیده شده است که اگر قرار است یک واحد تولیدی از یک شخص گرفته شود و به شخص دیگر واگذار شود، ایرادی ندارد اما نباید اجازه دهند که چرخه تولیدی متوقف و یا تعطیل شود. به طور کلی نگاه اصلی به فعالیت کار تولیدی است و به معنای حمایت از تخلف یا متخلف نیست.

طرح مجلس برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها

حسینی‌کیا در انتها تصریح کرد: اگر این طرح هم دارای ایرادات و اشکالات فنی و حقوقی داشته باشد کمیسیون صنایع از پیشنهادات صاحب نظران و اندیشمندان حتما بهره خواهد برد تا بتوانیم به یک طرح جامع و کاملی برسیم و یک گام مثبت در عرصه تولید برداریم.