رزمندگان یمنی تاریخ سازند

یک. ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و شعله‌های برآمده از نور ایمان مردم ایران، هرروز در گوشه‌ای از سرزمین‌های امت اسلام، آتش‌به‌جان ددمنشان می‌زند. جریان مقاومت ، دیگر محدود به چند کشور شیعی نیست و سرتاسر جهان اسلام را فراگرفته است. ازقضا، هر جا که دشمن توطئه‌ای می‌چیند با حضور رزمندگان نهضتی و بین‌المللی اسلام، سد محکمی شکل می‌گیرد و به قول حاج قاسم شهید، از دل بحران فرصتی نو خلق می‌شود و دقیقا همان نقطه محل توطئه، کانونی نو برای مقاومت می‌شود.

دو. در میان جریان‌ها، احزاب و گروه‌های مقاومت، مفاخر و چهره‌های تابناکی وجود دارند که افتخار امت اسلام‌اند. شهدای حزب‌الله لبنان همچون عماد مغنیه، قهرمانان حشدالشعبی عراق مانند ابومهدی، مجاهدان فلسطین همچون شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی، رهبران مقاومی همچون شیخ نمر از عربستان و شیعیان مظلوم بحرین، همگی افتخار امت اسلام و چراغ راه آینده‌ای باعزت برای ملت‌های منطقه‌اند.

سه. گروهی که این روزها بیش از دیگران در عرصه شهادت و شهامت بر سر زبان‌هایند و سرود حماسه سر داده‌اند، رزمندگان مقاوم یمن‌اند. در دو سال گذشته، کمتر ماهی گذشته که مجاهدان یمنی، با آن امکانات کم، در صدر اخبار منطقه و جهان قرار نگرفته باشند. این یمن، دیگر یمن پنج سال پیش نیست که لقمه آسانی برای ائتلاف شوم سعودی باشد. رزمندگان یمن، تحت محاصره و در اوج محرومیت، به اهدافی بافاصله چند هزار کیلومتری حمله پهپادی می‌کنند، از رصد نیروهای فرا منطقه‌ای می‌گریزند، ریاض و ابوظبی را به میانه میدان جنگ می‌کشند و با تهاجم به اهداف نفتی دشمنان، بر قیمت نفت دنیا اثر می‌گذارند. جالب‌تر آن‌که رزمندگان یمنی، بی‌هیچ چشمداشتی به سازمان‌های بین‌المللی و اتحادیه عرب و نهادهای به‌اصطلاح حقوق بشری، هرروز قوی‌تر می‌شوند و مصداق این آیه شریفه‌اند که إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفّاً کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ(آیه ۴ سوره صف)چهار. روز گذشته، رزمندگان یمنی به شرارت دولت امارات در همکاری با ائتلاف سعودی واکنش نشان داده و با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک به ابوظبی حمله کرده‌اند. اهمیت این اقدام از چند منظر قابل‌بررسی است، اول آن‌که از موضع اقتدار انجام‌شده و یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مسئولیت آن را پذیرفته است، دوم آن‌که در فاصله بسیار زیاد از محدوده سرزمینی یمن و در عمق راهبردی ائتلاف سعودی انجام‌شده و سوم که از همه مهم‌تر است، لرزاندن پایه‌های حکومت امارات است، چه آنکه منبع اصلی درآمد دولت این کشور، سرمایه‌گذاری و گردشگری است و ناامن شدن مراکز اصلی آن، به‌منزله نابودی اقتصاد آن خواهد بود. چنین عملیاتی، می‌تواند حامل پیام دیگری هم باشد که این اقدام، تکرارپذیر و گسترش‌پذیر است، یعنی هم می‌تواند علیه اهدافی در ابوظبی و دوبی و ریاض تکرار شود و هم در صورت لزوم می‌تواند پایگاه دریایی آمریکا در بحرین و تل‌آویو و حیفا را مورد هجوم قرار دهد و عملا به حلقه مستحکمی از زنجیره مقاومت اسلامی بدل شود. مجاهدان یمن امروز، همچون رزمندگان حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت، مایه افتخار برای ما و آرامش برای ملت‌های خویش‌اند. اشاره به این نکته نیز ضروری است که هسته مقاومت در یمن نوپاست و می‌توان پیش‌بینی کرد نهالی که این‌چنین ثمر داده اگر همچون حزب‌الله، درختی ۴۰ ساله شود، چه بر سر دشمنان می‌آورد و چه امنیتی برای یمن و منطقه خلق می‌کند. 

رزمندگان یمنی تاریخ سازند

پنج. آنچه شرحش رفت، همه در سایه خورشید عصر ماست. امام خمینی و فرزندان معنوی‌اش همچون سلیمانی و تهرانی مقدم، تصویرگر رهیافتی جدید به سعادت و عزت‌اند و در سایه این مکتب، بساط یکایک دولت‌های اشغالگر و رژیم‌های جعلی و مرتجع، از منطقه ما برچیده خواهد شد، ان‌شاءالله.

سید محمد بحرینیان