بورل: اتحادیه اروپا طرحی برای تحریم روسیه ندارد

جوسپ بورل در عین حال تصریح کرد که اگر روسیه به دنبال اقدام علیه اوکراین باشد، آماده است اقداماتی انجام دهد.

بورل افزود: در این مقطع زمانی هیچکس در اتحادیه اروپا از اعمال تحریم های پیشگیرانه علیه روسیه صحبت نمی‌کند. اعمال این تحریم ها علیه مسکو در دستورکار نیست.

مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: با این حال اگر مسئله حمله به اوکراین انجام شود، ما اقدامات بعدی را بررسی خواهیم کرد.

بورل همچنین از اوکراین خواست تا در مسیر اجرای اصلاحات مدنظر اتحادیه اروپا از جمله اصلاحات در نظام سیاسی و قضایی و مسائل دیگر همچنان رو به جلو گام بردارد.

 این مقام ارشد اتحادیه اروپا تصریح کرد: ما از اوکراین حمایت می کنیم تا به این کشور در اجرای اصلاحاتش کمک کرده باشیم. اجرای این اصلاحات اوکراین را دموکراتیک‌تر و مرفه‌تر خواهد کرد.

این اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که روسیه بارها تاکید کرده از جمله اهداف گسترش ناتو به سوی شرق اروپا، تضعیف روسیه است. مسکو از ناتو خواسته در مسیر گسترش نزدیک مرزهای روسیه گام برندارد که غیر این صورت کرملین این اقدام ناتو را تهدیدی جدی خواهد دید.

کتائب حزب الله: مقاومت حق ملت‌های مستضعف است

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته، فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات ارائه ‌کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و سطح نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند. مسکو همچنین از آمریکا خواسته است که هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند؛ آمریکا با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت نکرده است.

 آمریکا و متحدانش اخیرا ادعاهایی را در مورد تصمیم روسیه برای اقدام علیه اوکراین مطرح کرده اند که روسیه به شدت این ادعاها را تکذیب کرده است.