آصفی: نباید از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه غفلت کرد

 حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت سفر قریب الوقوع حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به روسیه اظهار داشت: همکاری‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم با اولویت همکاری با کشورهای منطقه و همسایه اقدامی مهم و عقلایی است و سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه می‌تواند روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور را در همه بخش‌ها بیش از بیش فعال‌تر کند.

وی، روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه را مهم بر شمرد و افزود: امروز بسیاری از طرح‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران با روسیه است و روابط و همکاری‌های دو کشور مکمل یکدیگرند.

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی، رایزنی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و افزایش سطح مبادلات تجاری را از جمله موضوعات مهم سفر آتی رئیس جمهور در روسیه برشمرد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ایران و روسیه حدود دو میلیارد دلار در سال مبادلات تجاری دارند در حالی که ظرفیت و پتانسیل مناسبات اقتصادی دو کشور بیش از این ارقام است.

آصفی: نباید از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه غفلت کرد

آصفی، علت پایین بودن سهم تجارت بین دو کشور ایران و روسیه را سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته و نگاه صرف به غرب و آشنا نبودن بسیاری از تجار و بخش خصوصی از ظرفیت‌های واقعی کشورهای هدف عنوان و تصریح کرد: نباید از ظرفیت‌های اقتصادی با کشورهای همسایه غفلت کرد و باید به این موضوع توجه و اهتمام جدی داشت.