سفر رئیس‌جمهور به روسیه پاسخ محکمی به غربی‌هاست

فداحسین مالکی با تاکید بر ضرورت تقویت روابط ایران و کشورهای همسو، گفت: باید روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و همسو تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه البته نباید این گونه استنباط شود که ایران دیگر نمی‌خواهد با غربی‌ها ارتباط داشته باشد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی و مصالح کشور ارتباط با کشورهای خارجی را در دستور کار دارد و نباید تقویت ارتباط با کشورهای شرق به معنای پایان تعامل با غربی‌ها تلقی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: روسیه کشوری قدرتمند و هم‌پیمان ایران در موضوعات مختلف است و تقویت روابط بین ایران و روسیه بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً در روابط بین ایران و روسیه هر کدام از کشورها منافع خودشان را دنبال خواهند کرد.

سفر رئیس‌جمهور به روسیه پاسخ محکمی به غربی‌هاست

مالکی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این سفر با توجه به تحولات منطقه و قفقاز، واکنشی بسیار مهم و جدی در مقابل غربی‌ها به ویژه آمریکا خواهد بود و بازتاب بین المللی زیادی خواهد داشت.

وی بیان کرد: از سوی دیگر سفر رئیسی به روسیه، پاسخی محکم به غربی‌هاست که با فشارهای اقتصادی خود به دنبال منزوی کردن ایران بودند اما به هدفشان نرسیدند و ایران نه تنها منزوی نشد، بلکه روز به روز روابط خود را با کشورهای قدرتمند و همسو تقویت می‌کند.