به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، علی اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس پس از پایان این نشست با شرکت در جلسه مطبوعاتی گفت: با توجه به فشردگی مذاکرات و حساسیت ویژهای که این موضوع دارد، لازم است همه ابعاد آن با دقت بررسی شود.

وی با بیان اینکه برای توازن جلسه، پیشنهادهایی را به آژانس ارائه کردیم، افزود: در واقع با این کار، خواسته‌ها و انتظارات ما در جلسه کاملاً لحاظ شد.

سلطانیه گفت: با اینکه در جلسه هشت ساعت امروز بحث‌های مهم و مواضع اصولی مطرح شد، امیدوار هستیم در جلسه بعد که تاریخ و محلش متعاقباً اعلام خواهد شد، بتوانیم این جلسه را به جمع بندی برسانیم.

وی افزود: در هرحال با توجه به اینکه با موضوعی خاص مواجه هستیم باید برای رفع ابهامات و ادعاهایی که مطرح شده است با صبر و دقت لازم چارچوبی خاص تهیه کنیم و این مسئله به کلی با بازرسی‌های عادی که مطابق معیارهایی مشخص در تمام کشورها صورت می‌گیرد، تفاوت دارد. بنابراین ارزش این را دارد که دقت لازم صورت پذیرد.

در نشست امروز، تیم مذاکره کننده از ایران به ریاست علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس، هرمان ناکارتس معاون مدیرکل در امور پادمانها، رافائل گروسی دستیار ویژه مدیرکل و چند نفر از کارشناسان آژانس حضور داشتند.