دولت باید به سبد معیشتی کارگران کمک کند/ حقوق کارگران ۱۵ درصد افزایش پیدا کند

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ بدون شک باید متناسب با نرخ رشد تورم و در مطابقت با این مسئله باشد.

وی تاکید کرد:  از سوی دیگر ما باید متوجه این مسئله باشیم که افزایش نرخ تورم هزینه تولید را بالا می‌برد و برای اینکه هزینه تولید بالا نرود دولت باید به سبد معیشتی کارگران کمک جدی کند، کمکی که بتواند کارگران را احیا کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: بنابراین افزایش حقوق کارگران نباید به نحوی مد نظر قرار گیرد که این فشار بر روی کارفرمایان بیفتد.

نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حقوق کارگران باید در سال ۱۴۰۱  چند درصد افزایش پیدا کند بیان داشت: به واقع باید حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ پانزده درصد افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا میزانی که می‌شود حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ افزایش دهیم.

این نماینده مجلس گفت:  در این بخش ضرورت دارد که حقوق ها به صورت پلکانی افزایش پیدا کند و آن هایی که حقوق ضعیف‌تری دارند سهم بیشتری ببرند و آنهایی که حقوق های بالاتری دریافت می کنند سهم کمتری از حقوق، دریافت کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به دلیل اینکه واحدهای فعالیت کارگران خصوصی است، دولت باید تحت عنوان سبد معیشتی حمایت‌های جدی را از حوزه کارگری داشته باشد چرا که حقوق آن‌ها دست دولت نیست که بخواهد در این بخش اقدام می‌کند.

دولت باید به سبد معیشتی کارگران کمک کند/ حقوق کارگران ۱۵ درصد افزایش پیدا کند

وی ادامه داد: شورای حقوق دستمزد کارگران هم باید متناسب با شرایط روز تدابیری را در این بخش مدنظر قرار دهند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به فرمول تعیین حقوق دستمزد کارگران بیان داشت: حتی اگر در این بخش ساز و کار جدیدی هم تعریف می کنیم اساسی ترین رکن آن باید حمایت از تولید و کارگران باشد.