به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو وابسته به طيفي از اپوزيسيون خارج نشين نوشت: كنفرانس هاي پي درپي و بي محتوا با پشتيباني مستقيم و غيرمستقيم رژيم، در كشورهاي غربي برگزار مي شود و هدفي جز به ابتذال كشيدن مبارزات اپوزيسيون و پراكندن بذر نا اميدي در آنان ندارد. از جمله كنفرانس هايي كه با هياهو و جنجال در استكهلم و واشنگتن برگزار شد.


نیما فرمینی نویسنده این گزارش که در فرانسه اقامت دارد، می افزاید: رژیم بسیاری از مأموران وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را در پوشش دیپلمات و بازرگان و توریست و حتی پناهنده سیاسی به کشورهای غربی فرستاد تا شبکه های اطلاعاتی و سرکوب را در خارج تشکیل دهند.

برخی از این مأموران امنیتی در پوشش مخالف رژیم به خارج فرستاده شدند در حالی که از سوی برخی کشورهای غربی نیز کمک مالی می گیرند و به عنوان پژوهشگر، مدافع حقوق بشر و روزنامه نگار شناخته می شوند یا شعار دروغین اصلاح طلبی می دهند.


سکولاریسم نو می نویسد: شماری از این نفوذی ها در بخش های فارسی زبان رسانه های دولتی کشورهای غربی به کار گرفته شدند، و یاران خود را به نام کارشناس سیاسی، مدافع حقوق بشر و غیره، برای گفتگو در برنامه های تبلیغاتی به سود رژیم فرا خواندند. ابتذال این برنامه ها به جایی رسید که مخالفان آنها را صدای آیت الله ها و رژیم نامیدند.

در خارج کسانی به برگزاری کنفرانس ها و برپایی دولت های در تبعید روی آوردند. سر و کله جهانشاهی ها[ماجرای مدحی] پیدا شد و نوریزاده ها، خوانساری ها، و… همه با هم به دام مدحی ها افتادند و هنوز هم این ماجراها ادامه دارد.

در همين راستا دولت سوئد، آب به آسياب رژيم ريخت و با هزينه اي كه به گفته آگاهان بيش از ۳ ميليون كرون سوئد بوده است، كنفرانسي در روزهاي چهارم و پنجم فوريه ۲۰۱۲ در مركز اولاف پالمه در نزديكي استكهلم تشكيل داد كه برخي افراد نفوذي و داراي پوشش در آن شركت كردند. كنفرانس من درآوردي ديگر در واشنگتن برگزار شد كه در آن حقيقت جو، سازگارا، غفوري و... شركت داشتند. ديديم كه برخي از همين طيف ها تحريم انتخابات مجلس را نيز شكستند.