رئیسی به مناطق حاشیه‌نشین رشت رفت

روز گذشته در آستانه سفر رئیس‌جمهور به گیلان گزارشی با عنوان محله‌های حاشیه‌نشین رشت، چشم‌انتظار رئیس دولت مردمی کارکرده و در آن گزارش به معضل فاضلاب در آن مناطق پرداخت.

حال امروز رئیس‌جمهور در سفر خود به گیلان به یکی از این مناطق حاشیه‌نشین رشت به اسم سیاه اسطلخ رفته و با مردم آن مناطق به گفت‌وگو کرده و پای دردودل آنان نشست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با بیان اینکه محلات مسؤولان به وضعیت محلات حاشیه‌نشین رشت رسیدگی کنند، اظهار کرد: رشت یکی از کلان‌شهرهای مهم در کشور بوده و لایق ارائه بهترین خدمات است لذا باید مسؤولان به مشکلات محلات حاشیه‌نشین رشت رسیدگی کنند.

وی مهم‌ترین معضلات در مناطق حاشیه‌نشین رشت را مسئله فاضلاب دانست و گفت: متأسفانه اغلب این مناطق فاقد سیستم فاضلاب هستند و همین امر سبب شد تا بخشی از این فاضلاب وارد رودخانه زرجوب و گوهررود و سپس به اراضی کشاورزی ریخته شود و به این منظور حتماً در این سفر به این امر رسیدگی خواهد شد.

رئیسی به مناطق حاشیه‌نشین رشت رفت

کلان‌شهر رشت دارای محلات محروم و حاشیه‌ای بسیار زیادی مثل فخب، آج بیشه، آزاد و آسایش است که ساکنین آن از مشکلات عدیده‌ای مثل پسماند، زیست محیط و نبود جاده رنج‌برده و این موارد بعد از گذشت چندین سال کماکان ادامه‌دار است.

ولی بدون شک مهم و شاید بزرگ‌ترین دغدغه مردم مناطق حاشیه‌نشین شهر رشت مسئله فاضلاب است به‌طوری‌که ساکنان در این مناطق روزانه با آن دست‌به‌گریبان بوده و مسؤولان علیرغم قول‌های داده‌شده اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهند.

نبود سیستم فاضلاب شهری در برخی از محلات حاشیه‌نشین رشت ازجمله فخب، آزاد، سیاه اسطلخ، وولکس، حاج بیشه، معلولین و غیره سبب شد تا تمام فاضلاب‌ها مانند فاضلاب بیمارستانی و شهری به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ریخته شده و سپس به اراضی کشاورزی وارد می‌شود.