واردات خودرو تا حدودی به تنظیم بازار خودرو کمک خواهد کرد

سید محسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به اصرار مجلس بر ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو ، اظهار داشت: درباره ساماندهی صنعت خودرو، مباحث زیادی در کمیسیون صنایع و معادن و صحن مجلس مطرح شد.

وی بیان داشت: بحث اصلی در این باره آن است که اساساً تاثیر واردات خودرو روی تولید داخلی چیست؟ اگر همکاران بنده در مجلس بر موضوع واردات خودرو اصرار کردند، به این دلیل است که استنباطشان آن است که واردات خودرو به میزان محدود و با آن مدلی که مجلس پیشنهاد داده است یعنی در ازای صادرات خودرو و قطعات خودرو باعث رونق تولید داخلی و تنظیم بازار می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نمایندگان مجلس معتقدند که واردات خودرو به صورت مذکور ضربه‌ای به تولید داخلی وارد نمی‌کند و به همین دلیل روی مصوبه خود اصرار کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است جلسات مشترکی بین نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شود و نمایندگان مجلس این موضوع را برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تبیین کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: طبق قانون اساسی دیگر باید مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره تصمیم‌گیری کنند، چرا که مجلس بر نظر خود اصرار کرد و موضوع در مجمع تعیین تکلیف خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتماً اگر واردات خودرو تا حدی انجام شود، به تنظیم بازار خودرو کمک خواهد کرد و این یک واقعیت است.

واردات خودرو تا حدودی به تنظیم بازار خودرو کمک خواهد کرد

وی بیان داشت: همچنین استدلال برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بر این است که این مصوبه با سیاست‌های کلی نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی مغایر است و باید ببینیم که در نهایت نظر مجمع در این باره چیست.