تا ۲ هفته آینده به قله پیک ششم می رسیم/تعطیلی سراسری نخواهیم داشت

حسین‌علی شهریاری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی از افکارنیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان رسیدن ویروس امیکرون به قله ابتلا بیماری، گفت: به دلیل برخی اعمال محدودیت ها شکل گرفته، فکر می کنیم حداکثر تا دو هفته دیگر به قله ابتلا به ویروس امیکرون در کشور برسیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به قله ابتلا به ویروس کرونا نوع امیکرون، نزدیک شده ایم و در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به این بیماری زیاد شده است.

عضو مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: همچنین وقتی فردی مبتلا به ویروس امیکرون می شود بین ۱ الی ۳ روز مابقی افراد را مبتلا خواهد کرد به همین دلیل دوره این بیماری هم کوتاه است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارداشت: ما فکر می کنیم تا دو هفته دیگر به پیک این بیماری می رسیم و انشالله از این پیک عبور خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آماری در رابطه با تعداد افرادی که دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، وجود دارد، گفت: تقریباً ۱۷ الی ۱۸ میلیون نفر از افراد جامعه دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و مابقی هم تشویق می‌شوند که دوز سوم را دریافت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با اعمال محدودیت و تعطیلی ها پیرو شروع پیک ششم کرونا در کشور اظهار داشت: اینکه طی پیامی گفته شود کلیه مدارس و دانشگاهها درپی پیک ششم کرونا تعطیل خواهند شد، قطعاً این اتفاق رخ نخواهد داد.

تا ۲ هفته آینده به قله پیک ششم می رسیم/تعطیلی سراسری نخواهیم داشت

وی تاکید کرد: مقرر است هر استانی که تشخیص داد در آن استان و آن شهرستان شیوع بیماری افزایش پیدا کرده، استانداران در این بخش تصمیم گیری لازم را داشته باشند. با این حال اصل بر این است که حد الامکان و تا جایی که می شود از تعطیلی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها جلوگیری شود. البته ما تعطیلی سراسری نخواهیم داشت.