حذف ارز ترجیحی و کوچک شدن سفره مردم

  ذبیح‌الله اعظمی ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز، ضمن اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی می‌گوید: علت مخالفت، نبود برنامه شفاف و مشخصی برای جایگزین آن است. در گذشته هم این موضوع را در کمیسیون کشاورزی مطرح کردیم و این باعث شد تا کمیسیون تلفیق و به نوعی مجلس متقاعد نشد تا ارز ترجیحی حذف شود.

وی افزود: حتی صحبت در هفته گذشته این بود که به صورت پلکانی حذف شود و بعد از آن به این نتیجه رسیدند که فعلا حذف نشود. دولت باید یک برنامه جایگزین مشخص برای حذف ارز ترجیحی ارائه می داد که این برنامه به مجلس ارائه نشد.

جدی بیان کرد که مجلس به این نتیجه رسیده بود حذف ارز ترجیحی بدون برنامه های کارشناسی جایگزین موجب تورم بالا و کوچک شدن سفره مردم می شود به همین جهت با حذف آن مخالفت کرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس توضیح داد که ما حتی شاهد بودیم در همین زمانی که هنوز ارز ترجیحی حذف نشده بود و تنها بحث های آن مطرح میشد یک عده از محتکران نهاده های دامی و دارو شروع به احتکار کرده بودند.

او گفت: بنابراین وضعیت خوبی در این صورت رقم نمی خورد اما اگر دولت به عنوان مثال به دامداران یا مرغ داران به یک نوعی کوپن میداد یا یک رراهی برای آن در نظر می گرفت تا این مسئله به نوعی جبران شود اما متاسفانه راه مشخصی برای جبران آن را ندیدیم.

حذف ارز ترجیحی و کوچک شدن سفره مردم

اعظمی درانتها تاکید کرد: با وجود اینکه همه می دانیم در همین ارز ترجیحی فسادهایی وجود دارد اما به این نتیجه رسیدیم که بودنش از نبودنش برای مردم بهتر است.