به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، انتقاد تند و تیز آیتالله جوادی آملی از وضعیت اقتصادی در جایگاه یک مرجع تقلید، شاید مهمترین موضوعی این بحث بود. ایشان در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین، از وضعیت گرانی و بیکاری به شدت انتقاد کردند و فرمودند: روزی تازیانه این سوء مدیریت را خواهیم خورد؛ سخنی که به مذاق روزنامههای منتقد دولت خوش آمده بود و به عنوان تیتر یک بسیاری از آنها برگزیده شد.

و به این ترتیب، بازتاب سخنان ایشان در کنار سخنان محسن رضایی که گفته بود «آدم‌ها سر جای خودشان نیستند»، در صفحات روزنامه‌ها جا خوش کرده بود؛ سخنانی که در کنار بحثگرانی نان و احتمال افزایش بهای آب در صفحات روزنامه‌ها، همچنان مباحثاقتصادی را به اولویت نخست مردم و رسانه‌ها تبدیل می‌کند.

اما در روزی که رئیس جمهور در چین از توافقات جدید با روسیه سخن گفت و در دیدار با پوتین، ایران و روسیه را در یک جبهه خواند، آزمایش یک موشک قاره‌پیمای روسی، باعثشد تا شی نورانی در آسمان ایران دیده شود و حرف و حدیث‌های فراوانی را ایجاد کرد و باعثشد تا معمای شی نورانی در آسمان ایران، در صفحات روزنامه‌های گوناگون با تصاویر متعدد از جای جای ایران که شی نورانی سؤال برانگیز در آن دیده شده بود، کار شود.

اعتماد با تیتر «جنجال موشک قاره پیمای روسی در فضای مجازی و واقعی» در گزارشی به تاریخچه دیده شدن اشیای ناشناخته در آسمان ایران پرداخت و در گزارش خود، مدعی شد که صدای شلیک ضد هوایی در برخی شهر‌ها هم شنیده شده است.

روزنامه دولت اما شنبه را با توپ پر برای مجلس آغاز کرد. این روزنامه، تیتر یک خود را به قانون بودجه بحثبرانگیز نود و یک اختصاص داد و نوشت: «قانون‌گریزی با مجوز مجلس هشتم» و به موضوع تغییرات بودجه، فرار کارفرمایان از پرداخت حق بیمه را میسر می‌کند، پرداخته و در حالی که عمر مجلس هشتم پایان یافته و مجلس نهم، آغازین روز‌هایش را پشت سر می‌گذارد، گویا این جدال را پایانی نیست!

این روزنامه همچنین از بحث‌های مطرح درباره اتهام به دولت در پرونده بیمه اشاره و پای محمدرضا باهنر را به این پرونده باز کرده و مدعی شده است: «ماجرای کمک‌های متهم پرونده بیمه را از آقای باهنر بپرسید» و نوشته که باهنر به رئیس وقت دیوان محاسبات می‌گوید، اشکالی ندارد، کمک «جابر. الف» را خودت بگیر و من رسیدش را می‌دهم که به این ترتیب عمل شود.

این روزنامه همچنین در گزارشی دیگر، از عملکرد دولت در بازار سکه و ارز خبر داده و به‌ کاهش ۴۰ درصدی بهای سکه در پنج روز اشاره کرد که دولت در خرداد امسال، قیمت را که سال گذشته به یک میلیون و پنجاه هزار تومان رسیده بود به ششصد و شصت هزار تومان رسانده؛ البته این هم آماری است که در آن حرف و حدیث‌های فراوانی است!

اما پرسش مهمتر این که چرا همیشه کاهش قیمت‌ها، تدبیر دولت است و افزایش قیمت‌ها، دسیسه دیگران؟! البته این داستان تکراری است که پرداختن به آن در حوصله این گزارش نیست.

پایان اجلاس شانگهای و موضوع بحث‌های هسته‌ای ایران در این اجلاس هم تیتر بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز بود؛ رسالت نوشت: رویارویی و فشار در موضوع هسته‌ای ایران، تهدیدی جدی برای جهان و منطقه است؛ این بخشی از بیانیه هشدار آمیز سران شانگهای در پایان احلاس امسال بود.

روزنامه کیهان به مانند سیاستهای چند هفته پیش، امروز گزارش خبری منتشر کرده و از دورنمای مبهم مذاکرات هستهای در مسکو خبر داده و مدعی شده است که ۱+۵ نشان داده اعتمادی به آن نیست و با اشاره به تعلل طرف مذاکره در برگزاری نشست میان علی باقری و هلگا اشمید نوشته است: اگر مذاکره میان اشمید و باقری انجام نشود، به این معناست که ۱+۵ تصمیم دارد، صرفا بحث ۲۰ درصد را مطرح کند که به این ترتیب، توافقات بغداد شکسته خواهد شد و دورنمای مذاکرات مسکو در هالهای از ابهام فرو خواهد رفت.