اثبات حقانیت ایران با اعتراف مکرون به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در واکنش به تماس تلفنی مکرون با رئیسی با محوریت مذاکرات برجام و احیای آن، گفت: پایداری و صلابت مذاکره کنندگان و ملت ایران است که حقانیت موضع جمهوری اسلامی در مسائل هسته ای را روشن کرده و سران کشورهای اروپایی را نسبت به موضوع پیگیر می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی طبق برجام به تعهدات خود در خصوص برجام عمل کرده، اظهار داشت: آمریکا زمانی از توافق برجام به صورت یکجانبه خارج شد و ایران را تحریم کرد که این موضوع را همه کشورها تأیید می کنند.

وی افزود: تماس تلفنی مکرون با رئیس جمهور کشورمان این پیام را دارد که آنها نمی توانند ماهیت حقانیت جمهوری اسلامی را انکار کنند.

میرتاج الدینی ادامه داد: ما بارها از آمریکایی ها بی اعتمادی دیده ایم و این موضوع در تماس تلفنی مکرون مورد اذعان و اعتراف قرار گرفته از این رو همچنان باید روی مواضع خود ایستاده و عقب نشینی نکنیم تا زمانی که رفع قطعی تحریم ها، راستی آزمایی و ضمانت معتبر آن را دریافت کنیم.

اثبات حقانیت ایران با اعتراف مکرون به بی‌اعتمادی به آمریکا

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تناقضات اظهارات مکرون درباره حق ایران در بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا و تأکید وی به بازگشت ایران به برجام، خاطرنشان کرد: صحبت های مکرون دارای تناقضاتی است که علیرغم اعتراف به اقدام اشتباه آمریکا در قبال برجام، باز هم از جمهوری اسلامی می خواهند به تعهدات برجامی خود بازگردد. این تناقض به خاطر دریافت امتیاز از ایران است که نمی خواهند آشکارا آن را بیان کنند.