مالکی: موضع‌گیری ضدبرجامی انگلیس بیانگر اختلاف نظر آمریکا و اروپا است

فداحسین مالکی در واکنش به درخواست انگلیسی ها از کشورمان در راستای پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و توقف فوری غنی سازی ، گفت: لندن در حدی نیست که بخواهند در چارچوب برجام برای تهران تعیین تکلیف کنند.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنین موضع گیری هایی میان اروپایی ها هم مصرف داخلی ندارد، چه برسد به اینکه منافع بین المللی آنها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه ایران بر اساس مفاد برجام تعهداتش را اجرایی کرده است، ادامه داد: متاسفانه برجام به دلیل بدعهدی و خروج یکجانبه آمریکایی ها دچار ضعف و آسیب شد؛ اروپایی ها خصوصا انگلیسی ها در آن زمان هیچ موضع مناسبی اتخاذ نکردند لذا اکنون نیز نمی توانند موضعی ضدایرانی اتخاذ کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس و دولت ایران در خصوص برجام با یکدیگر هماهنگ هستند، افزود: اکنون این سوال مطرح است اگر ایران تعهدات برجامی را بپذیرد، آیا دولت آتی آمریکا به تعهداتش عمل می کند؟ در واقع اکنون سیاستمداران آمریکایی دچار تعجب و ضعف در پاسخگویی هستند.

مالکی: موضع‌گیری ضدبرجامی انگلیس بیانگر اختلاف نظر آمریکا و اروپا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میان آمریکایی ها و اروپایی ها اختلاف نظر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در واقع شاید اروپایی ها بدشان نیاید مذاکرات طولانی شود زیرا احساس می کنند به حاشیه رانده می شوند؛ در این میان مشاهده می شود آمریکایی ها علاقه مند به تسریع در به نتیجه رسیدن گفتگوهای برجامی هستند.