رسیدگی به طرح شفافیت آراء /آیا مجلس سربلند می‌شود؟

امیرحسین بانکی پور ، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس مجلس برای به رای گذاشتن طرح شفافیت و اجرای داوطلبان آن توسط آن‌ها بیان کرد: اصل شفافیت یکی از انتظارات به حق مردم است و یکی از بهترین راه های مبارزه با فساد شفافیت است.

 

وی افزود: اما در خصوص بحث شفافیت آرا و شیوه آن بین نمایندگان اختلاف نظر وجود دارد اما همه نمایندگان موضوع شفافیت مالی را قبول دارند و متعقد هستند حساب فردی که نماینده ملت است باید برای مردمش آشکار باشد.

 

بانکی‌پور ادامه داد: اما درمورد این که شفافیت آرا به چطور اجرا شود اختلاف نظرهایی وجود دارد و به همیم دلیل موضوع شفافیت آرا نتوانست رای دو سوم را کسب کند چرا که برخی نمایندگان معتقد بودند این طرح نمی تواند هدفی که به دنبالش هستیم را تامین کند.

*اصلاحیه طرح شفافیت آراء این طرح را جامع‌تر کرده است

او تاکید کرد: البته من خودم به آن رای دادم اما به نمایندگانی هم که نظرشان این بود که این طرح نمی‌تواند هدف اصلی را تامین کند، حق می دهم.

نماینده مردم اصفهان درمجلس گفت: در اصلاحیه ای که اخیرا از کمیسیون آمده است که بخشی هم از پیشنهادات بنده است، آنجا مطرح کرده‌ایم تا حدودی مسئله حل شده است و طرح شفافیت جامع تر و بهتر شده است و شفافیت در مسیر اصلی خودش قرار گرفته است.

202005107123443212

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم اگر نمایندگان همراهی کند یکی از دغدغه های به حق مردم حل می شود و رای خوبی هم در مجلس کسب خواهد کرد و این مسئله کارنامه مجلس یازدهم را پربارتر می‌کند.

بانکی‌پور درانتها و ضمن واکنش به اینکه چه زمانی به این طرح رسیدگی و اجرایی خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: زمان در دستور کار قرار گرفتن این طرح به برنامه ریزی های هیات رئیسه بستگی دارد اما قاعدتا در همین هفته احتمال دارد که انجام شود.