فناوری هسته‌ای ما قدرت اقتصادی به ما داده است/ چین و روسیه باید با قدرت از ایران دفاع کنند

سارا فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره انجام مذاکرات ایران و 1+4 گفت: ما باید از مذاکره‌ای که باعث خروج آمریکایی‌ها از برجام ،استمرار تحریمها و جمع آوری مراکز هسته‌ای شود پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید برای انجام مذاکرات نقشه راه داشته باشیم ،بیان داشت: ما باید در انجام مذاکرات پلن های مختلفی داشته باشیم لذا اگر ما یک راهبردی داشته باشیم و این راهبرد پلن‌های مختلفی نداشه باشد حتما ما در انجام مذاکرات شکست خواهیم خورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید پیرو راهبردهای مناسب در زمینه منافع ملی تصمیم بگیریم،تاکید کرد: ما باید به این سمت حرکت کنیم که مذاکره برای انجام مذاکره نباشد و کشورهای غربی وقت ما را تلف نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: نگاه ما در مذاکرات باید نگاهی مبتنی بر آورده باشد لذا ما از استراتژی غلطی که در دولت‌های گذشته دنبال کردیم باید پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله هسته‌ای ما یک مسئله فنی است و یک مسئله سیاسی نیست، بیان داشت: بنابراین دوستانی که مذاکره می‌کنند باید به دنبال این باشند که مسئله ما را یک بار برای همیشه برطرف کنند چراکه موضوعات هسته‌ای برای ما بسیار مهم است.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: پیرو بازدیدهایی که از مراکز هسته‌ای کشور داشتیم، مشاهده شد که پیشرفت‌ها در حوزه هسته‌ای، پیشرفت‌های چشم گیری بوده و واقعا ظلم است که بخواهیم این پیشرفت ها که کاملا صلح آمیز و اقتصادی است، در قبال آورده‌های کم روی میز مذاکرات بگذاریم و بعد از مدتی هم آمریکایی‌ها مجددا دست به تحریم ما بزنند.

وی تاکید کرد: دوستان تیم مذاکره کننده باید بر مبنا و چارچوب مقام معظم رهبری در این بخش حرکت کنند و تلاششان بر این باشد که ظلم‌هایی که علیه ایران شده جبران شود.

رئیس «کمیته هسته‌ای» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فناوری هسته‌ای ما قدرت اقتصادی به ما داده است، بیان داشت: این قدرت اقتصادی باعث می‌شود که ما در دنیا یکسری کنش‌ها را داشته باشیم لذا از تیم مذاکره کننده ایرانی تقاضا داریم، از این قدرت حفاظت کنند.

فناوری هسته‌ای ما قدرت اقتصادی به ما داده است/ چین و روسیه باید با قدرت از ایران دفاع کنند

فلاحی با بیان اینکه  چینی‌ها و روسها باید با استحکام بیشتری در این مذاکرات در کنار ما قرار بگیرند، اظهار داشت:ما انتظار داریم اگر چینی‌ها و روس‌ها شریک استراتژیک ما هستند با قدرت از ما دفاع کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: در حال حاضر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌‎ها و نوچه‌های این کشورها به شکلی از این نگران هستند که ایران دارد به  یک قدرت اقتصادی در سایه توان هسته‌ای تبدیل می‌شود چراکه انرژی که از فناوری هسته‌ای می گیرد با توجه به پایان انرژی فسیلی، باعث می‌شود که ایران به عنوان یک قدرت نوظهور عرض اندام کند.