دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای هوایی رعایت نمی‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرکت‌های هواپیمایی در برخی خطوط پروازی قیمت بلیت را به صورت غیر قانونی افزایش داده‌اند.

آرا شاوردیان گفت: در سفرهای هوایی مشاهده کردم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ در حالیکه شرکت‌های هواپیمایی مدتی پیش با اعمال محدودیت پذیرش مسافران خواستار افزایش بهای بلیت‌ها هم شده بودند.

دولت آذر ماه امسال پس از افزایش میزان واکسیناسیون در کشور و بهبود نسبی شیوع ویروس کرونا، محدودیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد ظرفیت را در ناوگان حمل‌ونقل عمومی لغو کرد.

با افزایش شیوع سویه امیکرون، روز گذشته عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد محدودیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد ظرفیت به مدت دو هفته در پروازهای داخلی باز می‌گردد.

این در حالی است که سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفته «تا دیروز دستورالعمل جدیدی برای حمل و نقل هوایی ابلاغ نشده است.»

حسن خوشخو توضیح داده برای پروازهای داخلی و سفرهای هوایی به شهرهای قرمز دستورالعمل جدیدی ابلاغ نشده اما در پروازهای خارجی به محض اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، کشورهای مبدأ و مقصد مورد نظر وارد محدودیت خواهند شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم ابلاغ مصوبه کاهش ۴۰ درصدی ظرفیت هواپیماها را تأیید نکرده اما گفته «هیچ شرکت هواپیمایی حق افزایش قیمت بلیت به این بهانه را ندارد.»

میراکبر رضوی تأکید کرده «صدور بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی و خارجی به شرط صدور کارت واکسن یا تست PCR منفی است و هیچ بلیتی برای افرادی که کرونا دارند صادر نمی‌شود.»

دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای هوایی رعایت نمی‌شود

مسافران به افزایش قیمت بلیت سفرهای هوایی در کشور انتقاد می‌کنند و می‌گویند با وجود ثبت قیمت‌های کمتر در سایت‌های فروش، امکان خرید بلیت با چنین قیمتی را ندارند.

به گفته محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور، هزینه‌های صنعت هوانوردی مانند بیمه و سوخت علت فروش بلیت هواپیما با قیمت‌های بالاتر است.