پیوند اقتصاد و مذاکرات قطع شد

  عبدالرضا مصری اظهار کرد: اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی نشان دهنده این است که دولت توسعه اقتصادی کشور را به مذاکرات و مسائل خارجی پیوند نداده است و مطابق نسخه اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.  

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت سابق در پیوند اقتصاد کشور به مذاکرات افزود: دولت مصمم است سیاست‌های اقتصادی خود را جایگزین اقتصاد سیاسی کند.

نایب رییس مجلس این استراتژی را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: دولت با بسیج ظرفیت‌ها و امکانات داخلی به دنبال تحقق نرخ رشد ۸ درصدی است و این ظرفیت‌ها را فدای مذاکرات نخواهد کرد؛ وزارت امور خارجه مذاکرات را پیگیری می‌کند اما سایر وزرا درگیر مذاکرات نشدند و اقتصاد را شرطی نکردند.

وی اجرای ۴۸ پروژه صنعتی پیشران اقتصادی را شروعی مبارک خواند و گفت: دولت با این اقدام پیوند اقتصاد داخلی با اما و اگرهای مذاکرات را قطع کرده  و در راستای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و استقلال اقتصادی اراده جدی خود را پیاده خواهد کرد.

نایب رییس مجلس اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی را گامی مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها خواند و خاطرنشان کرد: اساس مشکل کشور ما اشتغال است، تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری، افزایش واحدهای تولیدی است زیرا دولت هیچ ظرفیتی برای جذب نیرو ندارد. جوانان تحصیلکرده و بیکار ظرفیتی هستند که باید در بخش تولید و صنعت برای به حرکت درآوردن چرخ رشد اقتصادی به‌کار گرفته شوند.

پیوند اقتصاد و مذاکرات قطع شد

مصری گفت: تولیدات کارخانه‌های بزرگ صنعتی پس از اینکه وارد بازار می‌شوند، مواد اولیه کارخانجات را تامین خواهند کرد که این امر به رونق اقتصاد کشور خواهند انجامید. بخشی از این تولیدات نیز صادر خواهند شد که منجر به پایداری شغلی می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تولید مواد اولیه‌ای که پیش از این از خارج، وارد می‌شده است موجب استقلال اقتصادی و سیاسی کشور خواهد شد.