فریب شوی رسانه‌ای آمریکا را نخوریم

  ابراهیم رضایی در واکنش به اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تعلیق برخی از تحریم‌های هسته‌ای ایران، اظهار داشت: آنچه آمریکایی‌ها به عنوان تعلیق تحریم‌ها از آن یاد بردند، صرفاً مختص به سه بخش از صنعت هسته‌ای ما بود و اصلاً ربطی به بحث اقتصادی کشور نداشت.

وی بیان کرد: از سوی دیگر، بلافاصله سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صحبت خود نشان داد که این موضوع صرفاً یک بازی رسانه‌ای و جنگ روانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف آمریکایی‌ها از آغاز این بازی رسانه‌ای، تاثیرگذاری روانی بر فضای عمومی جامعه است. آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که یک مطالبه عمومی در فضای جامعه ما شکل گرفته و دولتمردان ایران را جهت یک توافق نامطلوب تحت فشار قرار دهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از طرفی شرایطی که در دولت روحانی وجود داشت این بود که با مذاکرات، فضای جامعه و اقتصاد کشور ملتهب می‌شد، اما امروز آرامش خوبی بر جامعه حکم‌فرماست.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از این آرامش موجود در بازار و جامعه که موجب توانمندی دیپلمات‌های ما در میز مذاکره می‌شود، ترس دارند و لذا می‌خواهند با چنین خبرهایی، فضای جامعه و اقتصاد ما را شرطی کنند.

رضایی تاکید کرد: بنابراین هم فضای عمومی جامعه و هم دولتمردان ما نباید فریب این شوی رسانه‌ای آمریکایی‌ها را بخورند و باید بر اساس راهبرد مشخص شده یعنی تضمین آمریکا مبنی بر عدم خروج از قرارداد فی‌مابین و اجرای پروسه راستی آزمایی کارها پیش برود.

فریب شوی رسانه‌ای آمریکارانخوریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هم به عنوان ابزار نظارتی و همیار دستگاه دیپلماسی، تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا علاوه بر پیگیری راهبرد جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای، حقوق ملت ایران استیفا شود.