آمریکایی‌ها دنبال راه انداختن بازی جدید هستند

شهریار حیدری درباره مذاکرات وین ، گفت: اگر دو طرف مذاکرات برجام یعنی ایران و 5+1 بخواهند به نتیجه برسند باید تفاهم‌هایی حاصل شود. منطق جمهوری اسلامی مبتنی بر عقلانیت است و ایران بر برگشت به برجام در صورت لغو تحریم ها تاکید دارد.  

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکایی‌ها ابتدا بر برگشت ایران بدون لغو تحریم‌ها پافشاری کردند اما  بعد از آن متوجه شدند که جمهوری اسلامی بر تامین منافع ملت تاکید دارد و از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند لذا به نظر می‌رسد که آنها مواضع خود را تعدیل کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها انعطاف‌هایی را از خود نشان دادند، اظهار کرد: مذاکرات همچنان ادامه دارد و بهتر است که بعد از توافق نهایی نتایج آن اعلام شود. تفاهم کلی باید برای لغو تحریم ها صورت گیرد، ما از شفافیت و ابراز مواضع خود نگران نیستیم اما تا توافقی حاصل نشده نباید به اعلام مسائل پرداخته شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس یازدهم تصریح کرد: محور تمام تحریم‌ها آمریکا بوده و شکست آنها باید توسط آمریکایی‌ها رقم بخورد لذا هر انعطافی به رفتار آمریکایی بستگی دارد بنابراین آنها نقش اصلی در مذاکرات دارند اما علارغم انعطاف‌هایی که نشان دادند به نظر می‌رسد که دنبال راه انداختن بازی جدید باشند تا بتواند نتیجه بُردی را برای خود رقم بزنند.

آمریکایی‌ها دنبال راه انداختن بازی جدید هستند

حیدری تاکید دارد: جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد با منافع ملت ایران بازی شود و از مواضع خود هم کوتاه نمی‌آید بنابراین آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کند تا برجام احیا شود در غیر این صورت سرنوشت برجام نامشخص است و به نفع هیچ کدام از طرف‌ها نیست.