اردوگاه انقلاب اسلامی

پیامبر گرامی اسلام (ص) پس از صلح حدیبیه نامه‌هایی به عنوان دعوت به اسلام به سران قبایل، امرا ، سلاطین و شخصیت‌های برجسته معنوی و سیاسی عصر خود نوشت.

سال هفتم هجری است .هنوز مسلمانان درشبه جزیره عرب در اقلیت بودند. هنوزمکه فتح نشده بود اما پیامبر(ص) با ارسال 185 نامه به رهبران جهان از جمله رهبران ایران و روم ، رسالت جهانی خود را اعلام کرد و آ‌نها را از شکل‌گیری یک بلوک قدرت در عصر خود خبر داد. مسلمانان هم تحولات جهانی را پیگیری می‌کردند . پیامبر (ص) در سوره روم بخشی از خبر این تحولات را  و نیز پیشگویی غلبه روم بر ایران را به مسلمانان می دهد.

بخشی از مضمون نامه های پیامبر این بود که قدرت‌های جهان به ویژه دو قدرت مسلط آن روز تکلیف و نسبت خود را با اردوگاه قدرت اسلام مشخص کنند .رسالت پیامبر، جهانی بود و جهان به سمت و سوی جهانی شدن اسلام پیش می‌رفت و هیچ حادثه‌ای نمی‌توانست جلوی این رویداد بزرگ بشری را بگیرد. تاریخ گواهی می‌دهد در مدت کوتاهی پس از فتح مکه و تسلط مسلمانان به شبه جزیره عربستان ، فتوحات اسلام یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و شکل‌گیری تمدن اسلامی به منصه ظهور رسید.

وقوع انقلاب اسلامی به تعبیر استراتژیست‌های شرق و غرب عالم به منزله یک زلزله سیاسی بود که معادلات قدرت را تغییر و به سرعت روی جغرافیای سیاسی جهان، اثرات ملموس خود را نشان داد.

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از همان روزهای اول انقلاب با راهبرد نه شرقی و نه غربی موجودیت یک بلوک قدرت در جهان را اعلام کرد.

به همین دلیل دو قدرت مسلط آن روزگار کمر به هدم آن بستند اما هرچه تلاش کردند کمتر به نتیجه رسیدند . امپراطوری شوروی در روزهای آخر فروپاشی، نامه‌ای را از امام (ره) دریافت کرد که بی‌شباهت به نامه پیامبر به سلاطین جور در زمان ظهور اسلام نبود.

آن زمان ما نه موشک‌های نقطه‌زن داشتیم نه قدرت پهپادی و نه کلکسیون متنوع موشک‌های بالستیک امام پشت ابرقدرت‌ها را لرزانده بود. تازه امام (ره) با پذیرش قطعنامه 598 یک بازی جدید را برای سرنگونی صدام و فروپاشی اردوگاه غرب و نابودی اجماع جهانی علیه ایران را شروع کرده بود.

امام عظیم‌الشأن جهان اسلام که به ملکوت اعلی پیوست و پرچم انقلاب اسلامی را به دست باکفایت مقام معظم رهبری امام خامنه ای سپرد . امام (ره) با دلی آرام و قلبی مطمئن دنیای ما را ترک کرد ، اما روح بلند و ملکوتی او در کالبد انقلاب اسلامی ماند و همه چیز را به سمت پیروزی و غلبه بر کفار ، منافقین و مشرکین هدایت می‌کرد.

***

«ظرفیت تسری» انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته خبر از شکل‌گیری یک بلوک قدرت در غرب آسیا می‌دهد که توانایی خود را در جنگ‌های پیروزمند حماس و حزب‌الله برای محصورکردن رژیم اشغالگر قدس نشان داد. این قدرت، سر افعی داعش را در عراق و سوریه به سنگ مقاومت کوبید و در یمن در برابر قارون‌های منطقه قد علم کرد.این قدرت، آمریکا را با خفّت و خواری از افغانستان بیرون کرد.

اگر تا دیروز عکس امام و رهبری در خانه‌های مردم حداقل 20 کشور در غرب آسیا دیده می‌شد حکایت از غلبه جمهوری اسلامی در جنگ شناختی به غرب داشت. امروز عکس شهید قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس و فرمانده لشکر اسلام در آن خانه‌ها نیز دیده می شود . امسال سرود ای امام ، ای مظهر شرف را به زبان فارسی در تمامی خطوط نبرد و تماس دشمن می شنویم.

خداوند آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را در پناه خود حفظ کند امسال او در ایام دهه فجر به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب پنج نکته را در پیام خود یادآور شد.

1- گستره انقلاب اسلامی فرای مرزهای جغرافیایی ایران است.

2- مردم ایران باید برای رهبری کل مسلمانان جهان آماده باشند.

3- زبان و فرهنگ سایر مسلمانان را یاد بگیرید باید با زبان آنها صحبت کنید.

4- اکنون در جهان دو ابرقدرت وجود دارد یکی آمریکا و دیگری انقلاب اسلامی . آمریکا در حال افول است. انقلاب اسلامی در جهان روبه پیشرفت است در نهایت این قدرت اسلام است که می‌ماند.

5- در آینده نزدیک به لطف خدا خواهیم دید که عظمت اسلام در سراسر جهان احیا خواهد شد.

آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی پرچمدار انقلاب اسلامی در آفریقاست. او قدرت اسلام و انقلاب اسلامی را در این قاره نمایندگی می کند .ان‌شاءالله آوازه انقلاب اسلامی در پنج قاره جهان توسط عاشقان روح الله و دلبستگان مقام معظم رهبری روز به روز افزون گردد.

اردوگاه انقلاب اسلامی

***

با مقدمه فوق بد نیست چند کلمه با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در سراسر جهان و برخی منتقدان به سیاست خارجی گفته شود.

فصل جدید روابط ایران با چین و روسیه با نگاه راهبردی 20 ساله و 25 ساله نشان می دهد دو قدرت مطرح جهان با قبول جایگاه ایران به عنوان قطبی از اقطاب قدرت درجهان و به ویژه آنکه بیش ازچهار دهه است قدرت اردوگاه اسلام را نمایندگی می‌کند، نسبت خود را تعریف می کنند.

ما نه از اردوگاه غرب دور شدیم و نه به اردوگاه شرق نزدیک شدیم. ما سر جای خود محکم ایستاده‌ایم. ما در اردوگاه خودمان، اردوگاه اسلام هستیم. این شرق و غرب عالم است که باید نسبت خود را به پدیداری قدرت اسلام به عنوان اصلی ترین قطب قدرت جهان که مستظهر به پشتیبانی خداوند است، تعیین کنند.

آمریکا بیهوده بر طبل تحریم‌ها می‌کوبد . خود آ‌نها هم متوجه شده اند و رسما این روزها اعلام کرده‌اند؛ این طبل توخالی است.

اکنون قدرت‌های جهان در حال ارزیابی روابط خود با جمهوری اسلامی هستند. آینده‌نگری و آینده‌پژوهی آنها نشان می‌دهد که خصومت‌ورزی با ملت و دولت ایران یک لجاجت بیهوده و از روی کینه‌توزی است.آنها قدرت اسلام را به رسمیت شناخته‌اند و در حال تعریف نسبت خود با تهران هستند.

امروز چون یک مشت ابله و عقب افتاده با مغزهای الکلی در کاخ سفید و اندیشکده‌های غربی مستقر هستند. نمی‌خواهند حقایق عصر خود را ببینند و درک کنند. آنها به زودی متوجه اشتباه محاسباتی خود خواهند شد.مردم ایران یک رسالت الهی بر دوش دارند. مردم ما منادی «آزادی» و «آگاهی»  در زمانه خود هستند. هیچ انسان عادل و با انصافی در جهان نمی‌تواند این «ندا» را نشنیده بگیرد. ملت ما پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم جهانی است . عدالت‌خواهان جهان و آزادی‌خواهان در پنج قاره به زودی زیر این پرچم در برابر جهان استکبار و استبداد صف‌آرایی خواهند کرد. راز ماندگاری انقلاب اسلامی و افزایش روزافزون طرفداران آن در جهان همین است.برخی که گرفتار حصارهای تو درتوی نفس خود در ایستگاه‌های هوسرانی، خودخواهی، جاه‌طلبی ،

 بزدلی ، شهوت‌پرستی و ... متوقف شده‌اند و مورد طمع سرویس‌های جاسوسی دشمن هستند نمی‌توانند نماینده ملت ایران در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی باشند.جمهوری اسلامی به یک خانه‌تکانی در دستگاه دیپلماتیک خود نیاز دارد تا انسان‌هایی در تراز شهید حسن ایرلو، سفیر سابق ایران در یمن را جایگزین برخی کادرهای قبلی در سفارتخانه‌های خود کند.حضور میلیونی مردم ایران و هواخواهان جمهوری اسلامی در جهان در چهل و سومین سال حیات انقلاب اسلامی نشان داد ملت‌ها مثل کوه ایستاده است . دغدغه اصلی مردم ما این است، آیا مسئولین هم به همین مقدار با روحیه و توکل به خدا در اردوگاه انقلاب اسلامی ایستاده‌اند؟

محمدکاظم انبارلویی