قیمت ارز بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو/ تفاوت قیمت آزاد و کارخانه ای خودرو و ضرر مردم

علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز،  با اشاره به مشکلات در بخش خودروسازی و گرانی در این بخش گفت:  ما باید در ترسیم شرایط تولید خودرو ، هم تولید کننده و هم مصرف‌کننده را در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که نه تولیدکننده خودرو راضی است و مصرف کننده.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تفاوت قیمت خودرو از کارخانه تا بازار تفاوت قیمت قابل توجه ای است و این مسئله به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست لذا ما باید کاری کنیم که این فاصله قیمت را به حداقل برسانیم.

عباسی اظهار داشت: در شرایط فعلی به جای اینکه تولید کننده سود کند متاسفانه دلالان سود موجود را به جیب زده و حتی بازار را دچار چالش می کند.

وی با بیان اینکه ما اگر از تولید حمایت می‌کنیم باید از مصرف‌کننده هم حمایت داشته باشیم، تاکید کرد: متاسفانه قیمت ارزی که در بازار وجود دارد، همواره بهانه‌ای بوده برای افزایش قیمت خودرو که در نهایت هزینه آن را باید مصرف کنندگان پرداخت کنند.

عباسی با بیان اینکه قطعه‌سازان خودرو باید مورد حمایت دولت قرار گیرند، گفت: در این بخش باید قیمت مناسب مبنا قرار گیرد تا هم قطعه‌سازان هم مصرف کنندگان سود کنند.

عباسی تاکید کرد: در این شرایط ما باید تا جایی که امکان دارد دست واسطه‌گران را از بازار خودرو کوتاه کنیم.

وی اظهار داشت: البته حذف واسطه‌گران هم امکان پذیر نیست اما واسطه گران هم باید تابع شرایط معمول باشند نه اینکه بخواهند بازار را محلی برای سوداگری خود قرار دهند.

قیمت ارز بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو/ تفاوت قیمت آزاد و کارخانه ای خودرو و ضرر مردم

عباسی اظهار داشت: همچنین ما باید خودرو را از یک کالای سرمایه‌ای خارج کنیم تا خودرو تبدیل به یک کالای مصرفی شود‌. در حال حاضر در دنیا وقتی کسی خودرویی را میخرد این خودرو بعد از گذشت ۴ الی ۵ سال دیگر قیمت اول را ندارد اما این اتفاق در کشور ما رخ می دهد متاسفانه خودرو در کشور ما تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و باید جلوی این فرآیند گرفته شود.