اردوغان: سفر رئیس اسرائیل به ترکیه، به روابط کمک می‌کند

«رجب طیب اردوغان » رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) به ارائه توضیحاتی درباره روابط این کشور با طرف‌های خارجی از جمله عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی ، روسیه و اوکراین پرداخت.

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران، توضیح داد گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی ادامه دارد و ما منتظر پیشرفت از طریق گام‌های مشخص در دوره آینده هستیم.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان همچنین گفت که سفر آتی «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه «مثبت» است و بخوبی بر روابط دوجانبه منعکس خواهد شد.

14001107000014_Test_PhotoN

وی همچنین اظهار داشت که در یک نشست سه جانبه با حضور «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، نظر «ولادیمر پوتین» همتای روس خود را جویا خواهد شد و بر قصد خود برای پیگیری دقیق این موضوع تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تعیین رئیس جدید دولت در لیبی تصریح کرد: «آنچه که عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی متحمل شده است، مایه تاسف است و ما با همه طرف‌های لیبی روابط خوبی داریم».

بر این اساس، اردوغان همچنین افزود: «ما انتصاب دولت موقت لیبی را رد می‌کنیم زیرا این به لیبی خدمت نمی‌کند و از برگزاری انتخاباتی که آینده‌ای امن را برای مردم لیبی به ارمغان می‌آورد حمایت می‌کنیم».

به نوشته «دیلی صاباح»، وی درباره سفر اخیر خود به امارات عربی متحده نیز گفت: «سفر به امارات  یک حرکت قوی و مرحله مهمی برای گسترش روابط آنکارا و ابوظبی است».

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تنش‌های اخیر این کشور با یونان بر سر مناطق شرق مدیترانه، توضیح داد: «مقامات ترکیه هشدارهای لازم را در مورد نظامی کردن جزایر غیرنظامی شده در دریای اژه توسط یونان داده‌اند و در صورت ادامه تحریکات آتن، آنکارا در بالاترین سطح هشدار خواهد داد».