همکاری نظامی_دفاعی ایران و روسیه موجب شکل‌گیری بلوک قدرت می‌شود

محمود عباس زاده مشکینی در رابطه با چشم‌انداز همکاری‌های نظامی و فنی ایران با روسیه ، گفت: پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای موجب تسهیل افزایش سطح مناسبات میان دو کشور در ابعاد مختلف خصوصا دفاعی شده است. در واقع تحقق همکاری‌های چندجانبه امنیتی و دفاعی یکی از مولفه های پیوستن به این سازمان است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه 25 ساله استراتژیک ایران و روسیه موجب شده ابعاد همکاری های مشترک میان دو کشور توسعه یابد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورمان با چین نیز چنین تفاهم نامه همکاری را انعقاد کرده از این رو شاهد شکل گیری بلوک قدرت در شرق هستیم.

وی با بیان اینکه همکاری مشترک سه کشور موجب شده مناسبات یکجانبه دنیا دچار چالش شوند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود بدخواهان غربی تبلیغات منفی در این خصوص انجام می دهند و حساسیت خاصی دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران بر اساس منافع ملی با کشورهای همسایه از جمله روسیه توسعه مناسبات می دهد و همکاری هایش را تنظیم می کند، افزود: بر این اساس نزدیک بودن ایران و روسیه و توسعه همکاری در حوزه نظامی می تواند چشم انداز جدیدی را برای امنیت و ثبات منطقه ایجاد کند.

همکاری نظامی_دفاعی ایران و روسیه موجب شکل‌گیری بلوک قدرت می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد چندی پیش نیز رزمایش مشترک نظامی با همکاری ایران، روسیه و چین در آبهای جنوبی کشورمان برگزار شد که بیانگر جدی بودن سه کشور در حوزه همکاری دفاعی است.