رایزنی بنی گانتس و کامالا هریس درباره برنامه هسته‌ای ایران

« بنی گانتس » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، با « کامالا هریس » معاون رئیس‌جمهور آمریکا ، دیدار کرد و دو مقام درباره ایران و اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این دومین نشستی است که کامالا هریس با یک مقام ارشد از رژیم اشغالگر برگزار کرده است و پیش‌تر او در واشنگتن با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، دیدار کرده بود.

بنی گانتس در بیانیه‌ای با بیان آن‌که دیدار روز شنبه با هریس با محوریت مذاکرات هسته‌ای ایران در وین و همچنین تحولات اوکراین انجام شد، نوشت: «من قدردانی خود را از بایدن و معاون او به دلیل تعهد آن‌ها به جلوگیری از شکل‌گیریِ یک ایران هسته‌ای ابراز کردم. من به او گفتم که هر توافقی در آینده باید شامل حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رسیدگی به پرونده‌های هسته‌ای ایران باشد. من همچنین از نقش آمریکا در حفظ ثبات در خاورمیانه و اقدامات ایران در منطقه تشکر کردم.»

گانتس در ادامه اعلام کرد که «اهمیت گسترش توافقنامه آبراهام، ​​وضعیت اوکراین و اهمیت اقدامات اعتمادسازی با فلسطینی» از دیگر مباحث نشست امروز بوده است.

رایزنی بنی گانتس و کامالا هریس درباره برنامه هسته‌ای ایران

پیش از این نیز گانتس با «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان، دیدار کرد و درباره آن نیز در پیامی توییتری نوشت: «ما طیفی از چالش‌ها را در این نشست بررسی کردیم که در درجه اول نیاز حیاتی برای توقف تجاوزات منطقه‌ای و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران بود.»

در حال حاضر هشتمین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، پایتخت اتریش در حال برگزاری است.