تغییرات در طرح شفافیت آرای نمایندگان/اکثر نمایندگان مجلس یازدهم با شفافیت موافق هستند

مهرداد گودرزوند ، در گفتگو با افکارنیوز، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان ، اظهار داشت: طرح شفافیت آرای نمایندگان در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است و تعدادی از نمایندگان برای آنکه این طرح زودتر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد، نامه‌ای را امضا کرده اند.

 

وی بیان کرد: این روزها اسامی برخی از نمایندگان مجلس که حامی شفافیت هستند، رسانه‌ای شده است که باید بگویم تعداد نمایندگان موافق با شفافیت بیشتر از تعدادی است که در این لیست آمده است.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان در روزهای اخیر در صحن مجلس حضور نداشتند و نامه درخواست عده‌ای از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس مبنی بر اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان زودتر در مجلس تعیین تکلیف شود، به دست این افراد نرسیده است و اگر آنان هم این نامه را ملاحظه می‌کردند، حتما آن را امضا می‌کردند.

گودرزوند ادامه داد: در این نامه اسامی موافقان شفافیت آرا آمده است که باید گفت تعداد نمایندگانی که خواستار شفافیت هستند، بسیار بیشتر از این لیستی است که منتشر شده است.

وی بیان کرد: یکسری تغییرات در طرح شفافیت آرای نمایندگان ایجاد شده است که هنوز بسیاری از نمایندگان در جریان تغییرات اعمال شده در این طرح نیستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: ابتدا باید تغییرات اعمال شده در طرح شفافیت آرای نمایندگان مورد ملاحظه و بررسی همه نمایندگان قرار گیرد و سپس نمایندگان در صحن مجلس موافقت و مخالفت خود را نسبت به آن اعلام کنند.

گودرزوند تاکید کرد: اکثر نمایندگان مجلس یازدهم با شفافیت موافق هستند و ما فقط به دنبال شفافیت آرا نیستیم، بلکه مصادیق دیگری از شفافیت در این طرح پیش‌بینی شده است که موضوع مهمی است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی از دیگر بخش‌ها شفافتر است. نمایندگان نقطه نظرات خود را در صحن مجلس مطرح می‌کنند و مردم می‌توانند به آن به راحتی دسترسی داشته باشند.

تغییرات در طرح شفافیت آرای نمایندگان/اکثر نمایندگان مجلس یازدهم با شفافیت موافق هستند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده نمی‌دانم که این حرف از کجا آمده است که در مجلس دودستگی و اختلاف ایجاد شده است و عده‌ای می‌گویند طرح شفافیت آرای نمایندگان باید تعیین تکلیف شود و عده‌ای خواستار آن هستند که این طرح از دستور کار مجلس خارج شود. بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم و چنین اختلافی بین نمایندگان ایجاد نشده است.