نباید سیگار در کشور از شیشه، تریاک و هروئین گرانتر شود

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه 7 اسفند) و در تشریح پیشنهاد خود درباره عوارض سیگار در سال آینده اظهار داشت:‌ اکنون دو نامه از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صمت در خصوص افزایش عوارض سیگار به مجلس ارسال شده است. در نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است که با افزایش این چنینی عوارض سیگار مخالف هستند.

وی افزود: اگر ما افزایش عوارض سیگار را نسبت به سال ۱۴۰۰ مقایسه کنیم آنچه که در مصوبه کمیسیون تلفیق رقم خورده است افزایش بسیار بالایی است. عوارض سیگار با نشان داخلی از ۲۵ تومان به ۲۳۰ تومان در سال آتی افزایش یافته است که حدود ۸۰۰ درصد است و با نشان بین المللی از ۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان رسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: نباید کاری کنیم که سیگار در کشور از شیشه، تریاک و هروئین گرانتر شود. با این عوارض دسترسی مردم به سیگار بسیار سخت خواهد شد.

امیرآبادی گفت: نماینده دولت در کمیسیون تلفیق نیز تأکید کردند ممکن است یک کارگر ساختمانی به یک نخ سیگار نیاز داشته باشد و ما نباید دسترسی مردم را این گونه قطع کنیم. ما هر سال افزایش منطقی عوارض سیگار را داشته ایم اما آنچه که امروز رقم خورده است غیرمنطقی است.

نباید سیگار در کشور از شیشه، تریاک و هروئین گرانتر شود

وی افزود: وزیر صمت نیز در نامه ای به رئیس مجلس تأکید کرده است که این گونه افزایش تولید داخل را با مشکل مواجه می کند.