ایران از تحریم‌ها عبور کرده است

 محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ بدون توجه به نتیجه مذاکرات وین بسته شده است، اظهار داشت: دولت، بودجه سال آینده را بدون نگاه به مذاکرات تدوین کرده است و این مسئله باعث می‌شود که طرف غربی دیگر نتواند کشور ما را تهدید کند.

وی بیان کرد: بودجه، سند دخل و خرج کشور است و هیچ ربطی به مذاکره و انجام توافق یا عدم توافق با کشورهای غربی ندارد و ما نباید بودجه کشور را با نگاه به آینده مذاکرات مورد بررسی و تصویب قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همان طور که مذاکرات وین را دنبال می‌کند، پیگیر خنثی‌سازی تحریم‌هاست، گفت: آمریکایی‌ها خودشان بارها اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها عبور کرده است و به واقع اینگونه است و ما از بسیاری از تحریم‌های سخت به ویژه در حوزه نفت عبور کردیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید همواره روند خنثی‌سازی تحریم‌ها را مورد توجه قرار دهیم و به صورت جدی دنبال کنیم چرا که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال اعمال فشار بر کشورمان هستند. البته ما به خوبی یاد گرفتیم که مسائل داخلی خود را چگونه مدیریت کنیم و به مسائل خارجی ربط ندهیم.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: در چند ماه گذشته دولت سیزدهم عملکرد بسیار خوبی در افزایش تبادلات تجاری کشور با همسایگان داشته است و با همه کشورها در حال تعامل و ارتباط است که این مسئله باعث می‌شود دست ما در مذاکرات پُر باشد.

ایران از تحریم‌ها عبور کرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پُر است و به همین دلیل غربی‌ها از ما خواستند که با آنان مذاکره کنیم. در حال حاضر یک بلوک قدرت در شرق متشکل از ایران، چین و روسیه تشکیل شده است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وی اظهار داشت: غربی‌ها بیشتر از ما نیازمند مذاکره و توافق هستند، این در حالی است که در دولت روحانی گفته می‌شد که ما بیشتر به مذاکرات نیاز داریم و چون این اظهارات از سوی دولتمردان سابق مطرح می‌شد، باعث شد که ما در مذاکرات هزینه دهیم و آسیب ببینیم اما الان این گونه نیست و ما ناف اقتصاد کشور را از مذاکرات جدا کردیم.