منابع کافی تامین دارو را در بودجه دیده ایم/یارانه دارو باید از طریق بیمه ها اعمال شود

سیدمحسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به تصمیمات مجلس در زمینه ارز ۴۲۰۰ تومانی و نگرانی در این زمینه بیان داشت: در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی ما بیش از آن چیزی که دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده و حتی خود سازمان غذا و دارو اظهار می کرد، به صورت ریالی منابع لازم را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: ۷۵ هزار میلیاردتومان مجموع رقمی است که ما برای تأمین دارو در بودجه مدنظر قرار دادیم.

نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بیان داشت: ما عددی بیش از سه میلیارد دلار ارز ترجیحی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نگرانی از منابع تامین ارز وجود ندارد بیان داشت : با این حال همه قبول دارند که مدل تخصیص ارز ترجیحی در حوزه دارو مشکل دارد و باعث ایجاد قاچاق به کشور شده و برخی هم منابعی را دریافت کرده و اما دارو را به کشور باز نمی گرداند.

وی تاکید کرد: سالهاست این پرسش مطرح است که چرا این سیستم یارانه دهی به دارو از طریق بیمه‌ها اجرایی نمی شود که در حال حاضر شرایطش فراهم است.

این نماینده مجلس ادامه داد:  بنابراین ما منابع کافی را در بودجه در این بخش تامین دارو دیده ایم و البته مسئله اجرا را در اختیار وزارت بهداشت گذاشته ایم و گفتیم وزارت بهداشت زیر ساخت این مسئله را فراهم و از طریق بیمه‌های این موضوع را ساماندهی کند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با این حال ما منابع مورد نیاز تامین دارو را بیش از آنچه که مورد نیاز بوده در لایحه بودجه دیده ایم.

منابع کافی تامین دارو را در بودجه دیده ایم/یارانه دارو باید از طریق بیمه ها اعمال شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه در بخش دارو قاچاق و سوء استفاده گری زیادی داریم، بیان داشت: ما راهی جز این نداریم که یارانه دارو  را از طریق بیمه‌ها اعمال کنیم تا مابه‌التفاوت قیمت دارو از طریق بیمه‌ها جبران و در این فرایند به مردم فشار وارد نشود. البته وزارت بهداشت هم این مسئله را قبول دارد و با این حال باید مقدمات اجرایی آن اعم از نسخه الکترونیکی و سامانه تیتک و سایر سامانه ها آماده شود.