قراردادی که به ضرر ایران باشد را امضا نمی کنیم

حسین حق وردی نماینده مردم ملارد ،‌شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص وقفه در مذاکرات وین اظهار داشت: مشخص است که چه کشوری در ابتدا از توافق برجام خارج شد و تحریم ها را اعمال کرد و حتی ایران هم تا مدت ها هیچ اقدامی انجام نداد به دلیل اینکه کشورهای اروپایی اقدامات آمریکا را به نوعی جبران کنند که این موضوع هم محقق نشد و خود اروپایی ها هم به آمریکا پیوستند و به تحریم ها ادامه دادند.

 

حق ور دی افزود: امروز هم ایران چیز زیادی نمی خواهد ما می خواهیم مجموع تحریم هایی که آمریکا بعد از خورج از برجام علیه ایران مصوب کرده است که غیر قانونی بوده اند آن تحریم ها برداشته شود. اگر قرار باشد ما محدودیت های برجام را بپذیریم اما آن ظرفیت هایی که برجام برای ما ایجاد کرده را نتوانیم استفاده کنیم چه فایده ای دارد؟

 

وی گفت: برجام برای ما در صورتی قابل اجرا خواهد بود که از ظرفیت های آن بتوانیم استفاده کنیم. ضمن اینکه امروز طرف آمریکایی بیشتر از ما نیاز دارد تا به برجام بازگردد. آمریکا در افکار عمومی و دولت بایدن هیچ دستاوردی نداشته است بلکه تحریکات آن ها موجب شد تا یک جنگی هم در اروپا رخ دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی  گفت : لذا ما قراردادی که فقط بخواهد به ضرر ایران تمام شود را امضا نخواهیم کرد. مهم برای ما منافع ملی است و از تیم مذاکره کننده می خواهیم که آن ها نیز منافع ملی را پاس بدارند که قطعا هم همینطور خواهد بود و قراردادی ننویسیم تا بعدها برای ما مثل کلیات برجام باشد و برای کشور ضرر داشته باشد.

قراردادی که به ضرر ایران باشد را امضا نمی کنیم

این نماینده مجلس در پایان یاد آور شد : طرف غربی قصد دارند تا بخشی از تحریم هایی که بعد از خروج یکجانبه ترامپ از برجام وضع شده است را حفظ کنند. یعنی ما محدودیت های برجام را رعایت کنیم اما آن ظرفیت هایی که برای ما ایجاد شده بود را حاضر نیستند تا به ما بدهند.