شمار مبتلایان روزانه کرونا در کره جنوبی به بالای ۳۵۰ هزار نفر رسید

براساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی ، ۳۵۰ هزار و ۱۹۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شامل ۳۵۰ هزار و ۱۵۷ مورد ابتلای داخلی در کشور، شمار مبتلایان به این بیماری را از آغاز همه گیری به ۶ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۵۳ نفر رساند.

از سوی دیگر با گسترش سویه جهش یافته « اُمیکرون » شمار مبتلایان به این ویروس در روز چهارشنبه گذشته برای نخستین بار  از مرز ۳۰۰ هزار نفر نیز گذشت و شمار کلی مبتلایان به ویروس در ۳ روز از ۵ میلیون به ۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرد. 

بدین ترتیب با افزایش مبتلایان به ویروس، آمار مرگ و میر و بیماران با وضعیت وخیم نیز بالاتر رفته است و با اضافه شدن ۲۵۱ مورد مرگ ناشی از این ویروس، شمار کلی کشته شدگان به ۱۰ هزار و ۳۹۵ نفر رسید. درصد مرگ و میر ۰.۱۶ درصد بوده است. 

روز جمعه مقام های بهداشتی پیش بینی کردند موج اُمیکرون در این کشور طی هفته های آینده به اوج خود خواهد رسید و آمار مبتلایان روزانه ویروس تا ۳۷۰ هزار مورد افزایش می یابد. در میان موج اُمیکرون، دولت کره جنوبی تمرکز خود را بر درمان بیماران بدحال و جلوگیری از مرگ و میر گذاشته است و به برنامه ردیابی که در گذشته برای جلوگیری از گسترش ویروس  در مراحل اول همه گیری کرونا موفقیت آمیز بود، پایان داده است. 

از روز دوشنبه نیز نتایج  مثبت تست های فوری آنتی ژنی برای تایید ابتلا به کرونا به شکل رسمی مورد قبول خواهد بود.

براساس این گزارش، از ۲۱ مارس شهروندان کره جنوبی و مسافران خارجی که به صورت کامل واکسینه شدند در بدو ورود نیاز به قرنطینه ۷ روزه نخواهند داشت اما برای شهروندان کشورهای پاکستان، ازبکستان، اوکراین و میانمار این دوره قرنطینه در نظر گرفته خواهد شد.

شمار مبتلایان روزانه کرونا در کره جنوبی به بالای ۳۵۰ هزار نفر رسید

براساس اطلاعات مقام های بهداشتی کره جنوبی تاکنون ۳۲.۱ میلیون معادل ۶۲.۶ درصد از جمعیت ۵۲ میلیون نفری این کشور دُز تقویتی واکسن خود را نیز دریافت کرده اند و شمار افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند به ۴۴.۴ میلیون نفر معادل ۸۶.۶ درصد جمعیت رسیده است.