شرایط جدیدی در وین در مذاکرات وجود دارد

کیومرث سرمدی واله، نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز متوقف شدن مذاکرات هسته‌ای وین اشاره و افزود: در خصوص مذاکرات با 4+1 و در کنار آن مذاکره با  آمریکایی باید به این نکته توجه داشته باشیم که باید دیدگاه ها و منافع همه طرف ها تامین شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی که مصوب شد گام برمی‌دارد و طبیعتا یکسری خطوط قرمز برای مذاکرات مطرح شده است.

سرمدی‌واله ادامه داد: خطوط قرمز در یک نگاه کلی یعنی اینکه باید منافع ملی تامین شود. چراکه هنوز بحث تحریم های پولی و بانکی و غیره وجود دارد.  تازمانی که تمام تحریمها علیه کشورمان لغو نشود توافقی حاصل نخواهد شد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با اینکه طرف های مقابل اعلام کرده‌اند به نقاط مشترک زیادی دست پیدا کرده ایم اما بد عهدی‌های بسیاری را از سمت آمریکایی‌ها تجربه کردیم. از طرفی این روزها روس‌ها هم با توجه به شرایطی که برایشان به وجود آمده موضوعات و خواسته های جدیدی دارند.

شرایط جدیدی در وین در مذاکرات وجود دارد

وی درانتها خاطرنشان کرد: به‌هرحال در دنیا هیچ کدام از قدرت ها تمایلی به ایجاد توافقی ندارند که منجر به تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران شود. حال با در نظر گرفتن تمام شرایط، مذاکرات موفق پیش رفته است و یکسری مبانی هست که ناشی از بدعهدی غربی ها است و امیدواریم آن ها هم حل شود.