از هر تلاش سیاسی برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم

آقای حسین امیرعبداللهیان با اشاره به ریشه بحران اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی مانند نشست اخیر وزرای خارجه اوکراین و روسیه در ترکیه برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند.

پنجشنبه گذشته وزرای خارجه اوکراین، روسیه و ترکیه، نشست سه جانبه خود را در آنتالیای ترکیه به پایان رساندند. نشستی که نتیجه روشنی نداشت، اما چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا به تلاش برای برقراری صلح ادامه می‌دهد.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، ایران در هماهنگی با وزیر خارجه لهستان در حال هماهنگی برای استقرار تیم پزشکی هلال احمر در مرز مشترک اوکراین و لهستان بمنظور کمک به پناه جویان است.

صحبت‌های آقای امیرعبداللهیان به مکالمه تلفنی سه روز پیش خود با وزیرخارجه لهستان اشاره دارد.

وزیرخارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به ارسال یک هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان اوکراین گفت: تیم‌های امدادی ایران با هماهنگی صلیب سرخ جهانی آماده هر گونه همکاری و ارائه کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان در لهستان هستند.

اما دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین، ضمن تشکر از موضع ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی ایران به مرز مشترک اوکراین و لهستان برای کمک به پناهجویان این کشور، خواستار حمایت سیاسی ایران برای توقف جنگ شد.

از هر تلاش سیاسی برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم

امیرعبدالهیان همچنین در این مکالمه تلفنی، خواستار کمک دولت اوکراین به یک خانواده ٤ نفره ایرانی گرفتار در مناطق درگیری برای خروج از این منطقه ناامن شد.