مسائل فنی هسته ای در‌مذاکرات تمام شده است/مذاکرات هسته ای در انتظار اتخاذ تصمیمات سیاسی

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز اظهار داشت: رئیس سازمان انرژی اتمی زمانی که به مجلس آمد در جلسه غیرعلنی توضیحاتی درباره مذاکرات وین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه داد. بسیاری از این موارد برای ما تازگی نداشت.

 

 عباس زاده مشکینی گفت: معمولا چون اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صورت تخصصی از طرف مجلس روند مذاکرات را پیگیری می‌کنند، خیلی زودتر از سایر نمایندگان از جزئیات موضوعات مربوط به مذاکرات اطلاع پیدا می‌کنند. بنده معتقدم که باید مردم در جریان ریز قضایا قرار گیرند، مگر آنکه افشای موضوعی به ضرر منافع ملی باشد که در این صورت نباید علنی مطرح شود.

 

وی بیان کرد:  رئیس سازمان انرژی اتمی مطالبی را درباره مسائل فنی مذاکرات مطرح کرد چرا که وی مسئول فنی مذاکرات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم که در مذاکرات مباحث فنی تمام شده است و الان نوبت اتخاذ تصمیمات سیاسی است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که مباحث فنی مذاکرات رو به اتمام است، هم الان باید غربی‌ها تصمیمات سیاسی خود را بگیرند و هم در این موارد باید ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گیری کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما درباره حدود ۹۰ درصد از موارد فنی مذاکرات با طرف مقابل به نتیجه رسیدیم و چند نکته دیگر داریم که می‌خواهیم این موارد حل شود.

وی افزود: محمد اسلامی مسئول بخش فنی است و مسائل فنی بخشی از مذاکره است و ما باید با مسئولان سیاسی و وزارت امور خارجه هم صحبت کنیم. ارزیابی ما این است که در بخش فنی مذاکرات بین طرفین همگرایی زیادی حداقل در مواضع شفاهی ایجاد شده است.

 مسائل فنی هسته ای در‌مذاکرات تمام شده است/مذاکرات هسته ای در انتظار اتخاذ تصمیمات سیاسی

 عباس زاده مشکینی تاکید کرد: در حال حاضر در مرحله  تصمیمات سیاسی هستیم و فقط تیم مذاکره کننده درباره مسائل سیاسی تصمیم گیری نمی‌کنند، بلکه آنان باید به کشور بازگردند، مسائل را بگویند و نهایتا ساختار سیاسی نظام در این باره تصمیم می‌گیرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توپ در میدان حریف است و ما با قوت کار را پیش می‌بریم و حتی اگر توافق نشود، ما سناریوهای دیگری هم روی میز داریم و دستمان خالی نیست.