حقوق کارکنان دولت و تابع وزارت کار ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس ، حقوق، مزایا و فوق العاده‌های کارکنان تابع قانون کار و شاغل در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی ، ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم باید حقوق و مزایای خود را در سامانه پاکنا ثبت کنند.

صدور هرگونه مجوز جدید برای افزایش حقوق، مزایای مستمر و فوق‌العاده‌ها و... تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار، خارج از افزایش‌های اعلام شده، ممنوع است.

کارانه گروه پزشکی، فوق‌العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق‌­التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌­ها و رساله‌­ها، حق‌التدریس اعضای هیئت علمی و عیدی پایان سال از افزایش سقف دریافتی مستثنی هستند.

همچنین سقف پرداختی به کارکنان مستقر در سکو‌های حوزه عملیاتی شرکت نفت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین می‌شود که در موارد خاص به پیشنهاد شورای حقوق و دستمزد و تصویب هیئت وزیران اقدام خواهد شد.

حقوق کارکنان دولت و تابع وزارت کار ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

برای جذب و نگهداشت کارکنان قوه قضائیه و کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضائی با رعایت قوانین و مقررات، پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تصویب شورای حقوق و دستمزد فوق‌العاده برای کارکنان مذکور برقرار می‌­شود.

پرداختی‌ها باید با درج شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت رخ دهد و امکان دسترسی برخط سازمان اداری و استخدامی کشور به اطلاعات پرداختی را در بستر‌های الکترونیکی فراهم کند.