موانع مذاکرات وین تقریبا برطرف شده است/ ایران باید در اخذ تضامین از آمریکا سختگیر باشد

امان‌الله حسین‌پور، نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به نزدیک شدن مباحث مذاکرات وین به خط پایان و حصول نتیجه بیان کرد: درمدت اخیر غربی‌ها در مسیر مذاکرات موانعی سر راه ایجاد کردند و ازطرفی برخی موانع خود به خود ایجاد شد.

وی افزود: بحث تضمین ها یا تحریم های اخیر روسیه ازجمله موانع موجود بر سر راه توافق بودند که به لطف خدا اکنون تمام این اختلافات حل شده است و امروز مقداری نگران تضمین ندادن آمریکا هستیم.

حسین‌پور تصریح کرد: آمریکا به هر شکلی تلاش می کند تا از تضامین فرار کند. ما در قانون راهبردی لغو تحریم های مجلس هم این موضوع را دیده ایم که حتما باید تمام تحریم ها لغو شود و درجهت اعتمادسازی، راستی آزمایی شود که آیا این تحریم ها واقعا لغو شده است یا خیر!

نماینده مردم اسفراین در مجلس تاکید کرد که موضوع مهم دیگر این است که غرب باید تضمین بدهد تا سرنوشت این توافق مثل برجام نشود. زیرا ممکن است یک رئیس جمهور دیگری در آمریکا بر سر کار بیاید و خطی بر تمام توافق حاصل شده بکشد.

حسین‌پور ادامه داد: امروز تقریبا این موانع در وین بر طرف شده است و به خط پایان نزدیک شده ایم و فقط امیدوار هستیم که تیم مذاکره کننده در موضوع تضامین سختگیر باشند چرا که اگر این تضامین به درستی از غرب گرفته شود ما میتوانیم یک توافق ماندگار، اثر گذار و بدون خدشه داشته باشیم.

امان‌الله حسین‌پور

وی درانتها می‌گوید: نکته مهم دیگر این است که خواسته ما لغو همه تحریم ها است و نباید تنها بخشی از تحریم ها با این توافق لغو شود. با این اوصاف باید تا چند روز آینده صبر کنیم و ببینیم نتیجه کار در وین چه می شود.