لابی خودروسازی جلوی برخی از طرح ها در مجلس را سد می‌کند

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به ضرورت تغییرات در عملکرد خودروسازان کشور اظهار داشت: تغییر رویه فعالیت خودروسازان نیاز به یک اراده سیاسی در تمامی ارکان حاکمیت دارد.

وی تاکید کرد: از جایی ما باید بپذیریم که صنعت خودروسازی ما نمی تواند با قیمت‌گذاری دستوری پیشرفت کند و از جایی هم باید بپذیریم که صنعت خودروسازی ما نتوانسته تولیدات با کیفیت خوبی را به مردم عرضه کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت : تمام ارکان حاکمیت باید در یک راستا قرار گرفته و ضمن حمایت از کالای داخلی راه را برای ورود محصولات مشابه خارجی باز نگه دارند تا به واسطه واردات خودرو، رقابت در بازار خودروسازی ایران جدی‌تر شود.

وی تأکید کرد: حتماً به واسطه رقابت در بازار خودرو، خودروسازان ما متوجه بهبود و کیفیت بیشتر محصولات خود خواهند شد لذا در این شرایط است که خودروساز ما به دنبال تکنولوژی جدید در خودروسازی خواهد رفت و نهایتاً خطوط تولید خودرو در کشور را توسعه خواهند داد.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه این اراده در بین تمامی ارکان حاکمیت وجود ندارد لذا مجلس در این بخش تلاش خود را می کند و اما از یک جایی به بعد با بن بست مواجه می‌شود همچنین دولت هم در یک مقاطع مقاومت و تلاش می‌کند اما از جایی به بعد مجلس با آن همکاری نمی‌کند و عمده این شرایط باعث شده تا شاهد تغییر رویه در خودروسازی کشور نباشیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: البته متاسفانه خودروسازان در برخی مقاطع آمده اند و سهامدار بسیاری از شرکت های دیگر شده اند که این مسئله خودروسازان را از اهداف اصلی خود دور می کند.

لابی خودروسازی جلوی برخی از طرح ها در مجلس را سد می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لابی خودروسازی در کشور اظهار داشت: متاسفانه برخی طرح‌ها در مجلس در رابطه با خودرو سازی توسط همین لابی قدرت سد می‌شود که این مسئله به هیچ وجه قابل قبول نیست.