دستاوردهای «پلاسما تراپی» رونمایی می‌شود

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با ویژه برنامه ایام نوروز، قرن نو- اقتصاد نو رادیو اقتصاد، گفت: مهم‌ترین بخش رونمایی از ظرفیت پلاسما تراپی بحث مرتبط با سموم پسته است که با این فناوری، آفت‌ها و مشکلات این محصول را که نقش مهمی در اقتصاد و ارز آوری کشور دارد تا حد زیادی مرتفع خواهیم کرد.

وی از دستاوردهای دیگر فناوری هسته‌ای کشورمان در حوزه تشخیص و درمان سرطان خبر داد و افزود: در بخش سرطان که مانند سونامی بسیاری از شهرها را فرا گرفته است به اکتشافات مهمی دست یافتیم که با دریافت مجوز از وزارت بهداشت وارد مرحله آزمایش بالینی می‌شویم و جزو ۵ کشور برتر جهان در این حوزه خواهیم بود و امیدواریم ضمن درمان این بیماری، عوارض ناشی از درمان این بیماری را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کاربرد دیگر پلاسما تراپی را در درمان زخم پای دیابت دانست و افزود: دستاوردهای این بخش را نیز همزمان با سالروز فناوری هسته‌ای در ۲۰ فروردین رونمایی خواهیم کرد.

اسلامی یاد آور شد: در بخش فناوری هسته‌ای قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه اقتصاد و زندگی مردم وجود دارد که به زودی گستردگی این دامنه را برای مردم تبیین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علیرغم تحریم‌ها، ما در حوزه هسته‌ای و نظامی به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم که به معنای تسلیم شدن آن‌ها در برابر اراده مردم ایران است.

دستاوردهای «پلاسما تراپی» رونمایی می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی تهاجم به سازمان انرژی اتمی و برنامه‌های هسته‌ای ایران را فوق العاده ظالمانه دانست و افزود: رژیم صهیونیستی به منظور تشدید فشارهای بین المللی به طور مدام القا می‌کند که ایران دارای انحراف است، اما ما با تلاش در جریان صنعتی و توسعه‌ای کشور و با استحکام در حال پیاده سازی برنامه‌های خود هستیم.

وی حرکت‌های هوشمندانه کشور و ایجاد تعامل صحیح را از راه‌های برون رفت از تنش‌های مصنوعی و چالش‌های موجود دانست.